مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

تشکیل ستادهای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ۵۰۰ نقطه از استان خراسان رضوی

سردار سرتیپ دوم پاسدار «یوسفعلی‌زاده» گفت: بیش از ۵۰۰ ستاد گرامیداشت فعال در سطح استان تشکیل شده که فعال‌ترین آن‌ها در ساختارهای انقلابی و نیروهای مسلح نظیر ارتش قهرمان، سپاه امام رضا (ع) و اقشار مختلف بسیج قرار دارد.
کد خبر: ۴۷۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ - 20September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در استان که با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شده بود، گرامیداشت هفته دفاع مقدس را گرامیداشت یاد و نام شهیدان و حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، فضیلت این عمل را همسنگ شهادت می‌دانند و بر همین اساس، ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با چنین منطق و رویکردی، پیگیر برگزاری و بزرگداشت این مناسبت بزرگ ملی و دینی است.

وی افزود: شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری بنام «ما مقتدریم» نامگذاری شده و این شعار در عمل هم امروز محقق شده است؛ به طوری که افراد بسیاری در سراسر عالم که قصد خفه کردن فریاد اسلام‌خواهی و استکبارستیزی ملت ایران را داشتند، امروز خود به گورستان تاریخ فرستاده شده‌اند و این ایران اسلامی است که مقتدرانه برقرار است، دست متجاوز و معاند خود را قطع کرده و قله‌های رفیع پیشرفت و تعالی را فتح می‌کند.

تشکیل ستادهای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در 500 نقطه از استان/ رونمایی از 150 عنوان کتاب تا پایان سال جاری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما از ابتدای سال ۱۴۰۰ با منطق گرامیداشت مناسبت‌های مرتبط با دفاع مقدس وارد عمل شده‌ایم اما هفته دفاع مقدس به عنوان پرفرازترین بخش از تقویم سالیانه و نقطه ممتاز ۳۷ مناسبت دفاع مقدسی ملی تعریف می‌شود و همچون بزرگداشت حماسه آفرینان سوم خردادماه و عملیات‌های مختلف در سالگرد آغاز آن‎ها، باید هرروز از این هفته پرافتخار نیز گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان شکل گرفته و تاکنون جلسات متعددی تشکیل داده است. یکی از اهداف ستاد گرامیداشت استان این بود که بزرگداشت هفته دفاع مقدس در جغرافیای وسیع استان و در همه شهرستان‌ها نیز صورت بگیرد ولذا ۵۰۰ ستاد گرامیداشت فعال در سطح استان تشکیل شده است که فعال‌ترین آن‌ها در ساختارهای انقلابی و نیروهای مسلح نظیر ارتش قهرمان، سپاه امام رضا (ع) و اقشار مختلف بسیج قرار دارد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار برنامه شامل تجلیل از پیشکسوتان، گرامیداشت خانواده‌های معظم ایثارگران، غبارروبی گلزارهای شهدا و عناوین فرهنگی همچون نمایشگاه‌های دفاع مقدس و سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در سطح استان برگزار شد و برآورد ما این است که تعداد عناوین برنامه‌های امسال حتی بیش‌تر از این تعداد باشد و هفته دفاع مقدس سال جاری باشکوه‌تر از سال گذشته گرامی داشته شود.

تشکیل ستادهای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در 500 نقطه از استان/ رونمایی از 150 عنوان کتاب تا پایان سال جاری

تجلیل از 105 هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان با حضور رئیس جمهور

وی تأکید کرد: ۳۰ شهریورماه، نخستین برنامه رسمی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال با عنوان تجلیل و نکوداشت یک میلیون پیشکسوت سراسر کشور و ۱۰۵ هزار رزمنده استان خراسان رضوی و با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد و با آیین‌های نکوداشت در حرم مطهر رضوی و شهرستان‌ها، سرکشی از آسایشگاه ایثارگران، عطرافشانی و غبارروبی گلزارهای شهدا، مراسمات خاطره گویی و روایتگری و البته میزبانی از اختتامیه کشوری جشنواره هنری و سینمایی فانوس از دیگر عناوین برنامه‌های تعریف شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از رونمایی ۱۰ عنوان کتاب تا پایان هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: تألیف کتاب‌های مرتبط با معارف دفاع مقدس شامل داستان، شعر، کتاب کودک و رمان در قالب یک نهضت عظیم فرهنگی در استان به راه افتاده و امیدواریم تا از ۱۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس که تا پایان سال رونمایی خواهد شد، ۱۰ عنوان تا پیش از پایان هفته دفاع مقدس معرفی شود.

وی عنوان کرد: یگان‌های نیروهای مسلح، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جهاد کشاورزی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آستان قدس رضوی، امور مساجد، سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی، شهرداری مشهد و شهرداری‌های شهرستان‌ها از جمله فعال‌ترین نهادها در اجرای عناوین برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در استان هستند و البته همکاری‌های دقیقی هم با سایر نهادها در دستور کار قرار دارد.

یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی الزامی است، یادآور شد: امسال رژه یگان‌های پیاده نیروهای مسلح و هم چنین نمایشگاه مرکزی دفاع مقدس استان به دلیل ملاحظاتی که پیرامون سلامتی مردم وجود دارد، به کلی لغو شده است و رژه موتوری و نمایشگاه‌های انحصاری یگان‌ها جایگزین این دو برنامه می‌شود. هم چنین آیین‌های گسترده و باشکوه غبارروبی گلزارهای نورانی شهدا در قالب‌های محدود و با حضور خانواده‌های معظم شهدا به صورت عطرافشانی برگزار خواهد شد و همه این ملاحظات به خاطر تعهد خاطر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تدابیر ستاد ملی مقابله با کروناست.

تشکیل ستادهای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ۵۰۰ نقطه از استان/ رونمایی از ۱۵۰ عنوان کتاب تا پایان سال جاری

آخرین گزارش از وضعیت پروژه ساخت موزه دفاع مقدس استان

وی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت پروژه بزرگ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: خدا را شاکریم که این ابرپروژه از حالت ایستایی و فعالیت‌های مقطعی به یک پروژه عمرانی دارای پشتوانه و جاری تبدیل شده است. کارگاه ساختمانی، به صورت همزمان در سه عرصه محوطه‌سازی، تکمیل موتورخانه و بخش‌های پشتیبانی و همچنین عملیات خاکبرداری و اجرای فونداسیون تالار همایش‌ها و مرکز فرهنگی، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مردم مشهد در شورای شهر، نظارت و همکاری دقیقی برای تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان دارند و امیدواریم تا به زودی اخبار دلگرم‎کننده‎ای از این ابرپروژه فرهنگی استان به رسانه‎ها مخابره کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها