مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

احداث موزه دفاع مقدس در استان باید در اولویت برنامه‎های شهری قرار گیرد

سردار «یوسفعلی‎زاده» گفت: اعضای شورای اسلامی احداث و تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را به‌عنوان یک ضرورت و اولویت در دستور کار قرار دهند تا با تبدیل آن به یک حرکت روش‌مند حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها به طور مستمر تداوم داشته باشد.
کد خبر: ۴۷۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ - 20September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: گرامیداشت یاد و نام شهیدان و حماسه‌سازان دفاع مقدس یک تکلیف و مسئولیت انقلابی و وظیفه شرعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را همسنگ شهادت می‌دانند.

وی افزود: به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای این کار بزرگ ساختاری تحت عنوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مرکز و در استان‌ها ادارت کل ایجاد شده که علاوه برای جلوگیری از تحریف و یا به فراموشی سپردن دفاع مقدس، مطالبه‌گری از ساختارها و دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس در تمامی استان‌ها است. این مرکز علاوه بر اینکه پاتوقی برای پیشکسوتان جهاد و مقاومت خواهد بود برای سال‌های سال می‌تواند بیانگر رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس باشد.

احداث موزه دفاع مقدس در استان باید در اولویت برنامه‎های شهری قرار گیرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به حمایت‌های مدیریت شهری از احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: سال 1393 با مساعدت شورای اسلامی چهارم، زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تأمین شد. در دوران شورای اسلامی پنجم تأمین اعتبار شد و عملیات اجرایی احداث این مرکز سرعت گرفت.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیازمند تخصیص اعتبار از سوی شورای اسلامی مشهد هستیم که امیدواریم این مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد دعوت کرد تا با بازدید از پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس، براساس مشاهدات، تصمیمات لازم را در جهت تأمین اعتبار اتخاذ کنند.

این مسئول ابراز داشت: براساس اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 40 درصد از مدیریت و نگهداری مراکز فرهنگی دفاع مقدس بر عهده شهرداری‌هاست که درخواست داریم نسبت به این موضوع نیز کارسازی شود.

احداث موزه دفاع مقدس در استان باید در اولویت برنامه‎های شهری قرار گیرد

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: 80 درصد مأموریت‌های سالانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منطبق با مأموریت‌های فرهنگی شهرداری مشهد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است بر همین اساس پشتیبانی شهرداری مشهد از اقدامات فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار استان را خواستار هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی احداث و تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را به عنوان یک ضرورت و اولویت در دستور کار قرار دهند تا با تبدیل آن به یک حرکت روش‌مند حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها به طور مستمر تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار