مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی خبر داد:

اهدای گل‌های متبرک ضریح امام رضا (ع) به زائران در رواق غدیر

مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی از اهدای روزانه گل‌های متبرک ضریح امام رضا (ع) به زائران در رواق غدیر خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ - 07June 2015

اهدای گل‌های متبرک ضریح امام رضا (ع) به زائران در رواق غدیر

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی آستان قدس رضوی، محمد توکلی اظهار کرد: به طور متوسط روزانه 800 بسته گل متبرک فوق ضریح مطهر بین زائران توزیع میشود که با توجه به استقبال گسترده زائران حضرت رضا(ع) این میزان در روز به هزار و 400 بسته نیز میرسد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم هر روز از ساعت 05:30 تا 06:30 صبح در رواق غدیر واقع در صحن غدیر حرم رضوی برگزار میشود، افزود: براساس یک سنت دیرینه، گلهای روی ضریح حضرت رضا(ع) هر روز صبح توسط سر کشیک خدام حرم تعویض و گلهای تازه جایگزین آنها میشود و روزانه 30 خدمتگذار وظیفه بستهبندی و خشک کردن گلها را بر عهده دارند.

توکلی تصریح کرد: گلهای خشک شده روز پیشین، پس از بستهبندی توسط گروه «شمیم رضوان» طی مراسمی با تلاوت قرآن کریم و ذکر توسل به ائمه اطهار(ع) و خواندن زیارت امین ا...، همراه با سایر اقلام فرهنگی به زائران اهدا میشود.

 مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی افزود: گلهای مورد استفاده در روی ضریح مطهر بیشتر از انواع شاخه بریده شامل گلایل، مریم، میخک، رز، ژرورا، مارگریت و زنبق انتخاب میشود که این گلها بسیار مقاوم بوده و برای مدت 24 ساعت با وجود ازدحام جمعیت و گرمای سطوح فوقانی ضریح مطهر، باطراوت باقی میماند.

نظر شما
پربیننده ها