مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

برپایی موکب حضرت «علی اصغر (ع)» توسط اوقاف مازندران در سامرا

حجت‌الاسلام «حیدری جناسمی» از برپایی موکب حضرت «علی اصغر (ع)» از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سامرا خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ - 20September 2021

برپایی موکب حضرت «علی اصغر(ع)» اوقاف مازندران در سامرابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست کارگروه برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: اوقاف در سال گذشته، اقامه موکب در سامرا را داشت و امسال هم با هماهنگی‌های صورت گرفته، استان مازندران موکبی با نام «علی اصغر» در سامرا برپا خواهد کرد که برای روز پنجشنبه این افراد اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به عزاداری‌های متمرکز و بیان اینکه در امامزاده‌های استان برنامه ریزی‌های عزادارای انجام شده است، عنوان کرد: همچنین اطعام در زندان‌ها، برگزاری زیارت اربعین و راهپیمایی امامزاده تا امامزاده در ۱۲ شهرستان از جمله برنامه‌ها است.

حجت الاسلام «محمد خانی» مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در حج و زیارت مازندران نیز با بیان اینکه سهمیه استان برای اعزام زائران اربعین هزار و ۹۷ نفر تعیین شده است، از ثبت نام هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون برای سفر اربعین خبر داد و افزود: تاکنون ویزا برای ۷۰۰ نفر از زائران اربعین در استان صادر شد و مابقی نیز در دست اقدام است.

رونمایی از کتاب «مازندران در قاب محرم»

«عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری اربعین در استان اظهار داشت: برنامه ویژه سوگ خوانی در امامزاده یحیی در قالب پرده خوانی و مقتل خوانی به مدت سه شب اجرا می‌شود.

زارع گفت: سوگواره تعزیه خوانی دهه آخر ماه صفر و تکیه اسک آمل برگزار می‌شود و کتاب مازندران در قاب محرم نیز متشکل از آئین‌های بومی مردم استان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار