فرمانده سپاه «روح‌الله» استان مرکزی:

احیاء مسجدمحوری و تقویت فرهنگ بسیجی لازمه حل مشکلات است

سردار «کریمی» گفت: بسیج بر پایه مسجد توانسته موفقیت‌های بزرگی کسب کند و همواره در رفع بحران‌ها نقش‌آفرینی موثر داشته است؛ لذا امروز احیاء مسجدمحوری و تقویت فرهنگ بسیجی، ضروری و قطعاً لازمه حل مشکلات است.
کد خبر: ۴۷۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ - 21September 2021

فرهنگ بسیجی و جهادی عامل رفع بسیاری از تهدیدات در دوران بیماری کرونابه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه «روح‌الله» استان مرکزی، در آیین رزمایش کمک مومنانه و آغاز اجرای برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در شهرستان «محلات»، اظهار کرد: یکی از بزرگترین سرمایه‌های بسیج اعتماد به نصرت الهی است و بسیجیان در طول این سال‌ها با اعتماد به خداوند و به کارگیری اراده «ما می‌توانیم» و روحیه جهادی، تهدیدات را به فرصت‌های بزرگ تبدیل کردند.

وی افزود: ملت ایران در طول ۴۲ سال گذشته با روحیه و رفتار بسیجی، حماسه‌های بزرگی خلق کردند و این درس بزرگی است که باید برای تقویت فرهنگ و روحیه بسیجی تلاش و این فرهنگ ارزشمند را به نسل جوان منتقل کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بسیج بر پایه مسجد توانسته موفقیت‌های بزرگی کسب کند و همواره در رفع بحران‌ها نقش‌آفرینی موثر داشته است؛ لذا امروز احیاء مسجدمحوری و تقویت فرهنگ بسیجی ضروری و قطعاً لازمه حل مشکلات است.

وی بیان کرد: یکی از کارکرد‌های مساجد در کنار قطب مذهبی و فرهنگی بودن آن، بودن پایگاه مدیریتی اجتماعی جامعه است و نقش موثری در راستای حل مشکلات مردم و جامعه دارد و انقلاب اسلامی برپایه مسجد تشکیل شده است.

کریمی تأکید کرد: در طی شیوع بیماری کرونا آن چیزی که توانست بسیاری از تهدیدات را از جامعه اسلامی دور کند، روحیه بسیجی و ایثار و ازخودگذشتگی ملت ایران بود که در قالب طرح‌های نهضت کمک مومنانه و طرح شهید سلیمانی نمود داشت.

وی گفت: خوشبختانه استان مرکزی در شرایط کرونایی با مشارکت مردم، خیرین و دستگاه‌های مختلف خوش درخشید که توزیع ۳۵۵ هزار بسته معیشتی و سازماندهی ۱۵ هزار بسیجی برای اجرای طرح شهید سلیمانی بخشی از این دستاورد عظیم است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: سپاه و بسیج در کنار همه ماموریت‌ها و نقش‌آفرینی‌ها، در بسیاری از عرصه‌ها همچون اشتغال‌زایی، تحقق جهش تولید و رفع موانع تولید و حمایت از کارخانجات راکد و نیمه‌فعال نقش‌آفرینی داشتند که ایجاد ۹۵۰ فرصت شغلی و حمایت از ۵۰۰ واحد تولیدی، بخشی از این اقدامات در طی یک‌سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت مجاهدت‌ها و حضور میدانی بسیج سازندگی در عرصه اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی، بیش از ۲۰۰ عنوان عرصه شغلی ایجاد و ۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در سطح استان مرکزی ایجاد شده و با یاری خداوند، عزم جدی داریم که مسیر ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی را با قوت در سال جاری دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار