مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس تغذیه کننده تاریخ ایران اسلامی تا قرن‌های طولانی خواهد بود

«سلامی» گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه‌های بزرگ ملت ایران و درسیب برای مسلمانان و آزادی خواهان جهان است؛ دفاع مقدس ملت بزرگ ایران تاریخ این کشور تغذیه کننده تاریخ تا قرن‌های طولانی خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ - 21September 2021

دفاع مقدس  تغذیه کننده تاریخ این کشور تا قرن‌های طولانیخواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در مرکز فرهگی دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه‌ها و مجاهدت‌های بی نظیر تاریخ این کشور و مجاهدت بزرگ ملت ایران اسلامی است که در روز‌های امتحان‌های سخت انقلاب جان‌های پاکشان را فدا کردند تا اسلام و انقلاب زنده بماند و کشور از تهاجم دشمن در امان باشد.

وی گفت: رزمندگان فداکار اسلام و مدافعین حرم بودند که برای دفاع از انقلاب، کشور و مردم دچار تردید نشدند و عزت ابدی را در تاریخ این کشور به ثبت رساندند. هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه‌های بزرگ، برای ملت ایران و درس های فراوان برای مسلمانان بود.

وی با بیان این که دفاع مقدس تغذیه کننده تاریخ این کشور تا قرن‌های طولانی خواهد بود، خاطر نشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که با ایمان و توکل بر خدا، داشتن روحیه جهادی و ایستادگی و مقاومت و خدمت مخلصانه به مردم، می‌توان در مقابل همه شیاطین عالم و متجاوزان ایستادگی کرد و پیروز شد.

سلامی افزود: در دوران دفاع مقدس سرافرازی و عزت ملت ایران ثبت شد و انقلاب اسلامی برای آزادی خواهان جهان الهام بخش و امید آفرین شد و روحیه مجاهدت در راه خدا و تلاش مجاهدانه در عرصه‌های مختلف علمی، جهادی، انقلابی، مدافعین حرم، مدافیعن سلامت، نمونه‌هایی از اقدامات ارزشمندی است که نشأت گرفته از جهاد بزرگ دوران دفاع مقدس است.

این مسئول تصریح کرد: استان سمنان در لبیک به ندای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه‌های جهاد برای انقلاب حاضر و آماده بودند و هستند. این استان در دوران دفاع مقدس سرافرازانه از امتحان الهی سر بلند بیرون آمد. در هر صحنه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز به حضور و مجاهدت داشته باشد، نقش و سهم مردم استان سمنان برجسته است.

وی ادامه داد: لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی، تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) از سپاه و بسیج استان سمنان، گردان‌های جهاد سازندگی و قرارگاه حمزه سیدالشهدا جهاد و قهرمانان شهربانی، ژاندارمری و کمیته‌های انقلاب اسلامی که در ۶۵ عملیات دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند. اعتقاد داریم گرامیداشت هفته دفاع مقدس صرفا گرامیداشت یک مناسبت تاریخی نیست، بلکه گرامیداشت ارزش‌های انقلابی مردم زرگ ایران است.

سلامی گفت: به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف و با بهره‌گیری از تجارب چهلمین سال دفاع مقدس در استان بیش از پنج هزار فعالیت و برنامه در سطح استان برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است که در نوع خود اقدامی کم نظیر تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار