مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری کنگره ملی «لاله‌های سفید» در هفته دفاع مقدس

حجت‌الاسلام «معصومی» با بیان اینکه بیشترین شهدای منا مربوط به استان خراسان رضوی هستند از برگزاری کنگره ملی لاله‌های سفید یادبود شهدای منا به صورت مجازی در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 21September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» با گرامی‌داشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یک معنا و مفهوم بسیار بزرگ برای تاریخ دارد و آن این است که جمهوری اسلامی آغازکننده جنگ نبود، و در برابر جنگی که استکبار به ایران اسلامی تحمیل کرد، دفاع کردیم و این دفاع همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: در جنگ هشت ساله، مردم ایران تجربه‌های فراوانی کسب کردند و چهره واقعی کشورهای مزدور و منافقین در این ایام به خوبی برای مردم ایران عیان شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ کشور متحد شدند تا ایران اسلامی را که به خواست مردم و بر مبنای مکتب اسلام ناب محمدی (ص) شکل گرفته بود را نابود کنند، که به خواست خداوند متعال و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی توطئه‌های آنان خنثی شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی بیان داشت: نسل جوان جامعه به‌خصوص نوجوانان باید نسبت به دفاع مقدس شناخت پیدا کند. نسل جوان باید بداند که در دوران بحران جنگ، ملت ایران مشکلات و اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشتند و برای دفاع از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی متحد شدند. هفته دفاع مقدس در حقیقت هفته انتقال آرمان‌ها و تجربیات نسلی است که جانفشانی، ایثار و فداکاری کردند که امنیت و عزت امزوز کشور نتیجه آن است.

وی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همایش تجلیل از ۲۰ خانواده شهید در مجتمع آیه‌های مشهد که به صورت وبینار سراسری با حضور رئیس جمهور، مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران با حضور مسئولان استانی از ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

معصومی با بیان اینکه اجرای دو برنامه ورزشی در هفته دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد، افزود: همایش ویلچر رانی، دو چرخه‌سواری و پیاده‌روی با شعار «رهروان خمینی، پیروان حسینی» برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری مراسم یادبود شهدای جانباز در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی، برگزاری کنگره ملی لاله‌های سفید یادبود شهدای منا و آغاز اجلاسیه ۳ هزار پیام‌آور ایثار در بنیاد شهید خراسان رضوی به همراه تجلیل از خانواده شهدای منا و پیام‌آوران ایثار از دیگر برنامه‌های اداره‌کل بنیاد شهید استان به مناسبت هفته دفاع است.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و  ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار