استاندار کرمانشاه:

دفاع مقدس مخزن ارزشمندی از خوبی‌ها و ارزش‌های ناب است

«بازوند» دفاع مقدس را مخزن ارزشمندی از خوبی‌ها و ارزش‌های ناب توصیف کرد و گفت: هشت سال همه خوبی‌ها در این مخزن ریخته شد و امروز ما بعد از چهار دهه، از این گنجینه ارزشمند الگو می‌گیریم.
کد خبر: ۴۷۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ - 21September 2021

دفاع مقدس مخزن ارزشمندی از خوبی‌های ناب استبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه، امروز (سه‌شنبه) در آیین تجلیل از ۲۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان که در راستای همایش ملی تجلیل از یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نیرو‌های مسلح و پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که دفاع مقدس هشت سال بود و ما می‌توانیم تا ۸۰ سال از این گنجینه ارزشمند استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر به‌دنبال تبدیل تهدید به فرصت و خودباوری، خداباوری، اعتماد به نفس، ازخودگذشتگی، ایثار، شهادت و شهامت هستیم، باید به این مخزن مراجعه کنیم، گفت: ما برای ایجاد این مخزن که از عاشورای حسینی نشأت می‌گیرد، هزینه‌های سنگینی دادیم؛ بطوری‌که در دفاع مقدس ۲۶۵ هزار جوان غیور و فرماندهان ارزشمند را از دست دادیم.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه، دفاع مقدس را به ۲ مقطع قبل از آزادسازی خرمشهر و بعد از آزادسازی خرمشهر تقسیم کرد و بیان داشت: قبل از آزادسازی خرمشهر شرایط بسیار سختی داشتیم و با همه ابرقدرت‌های جهان در حال جنگ بودیم؛ اما بعد از آزادسازی خرمشهر رزمندگان اسلام بازپس‌گیری مناطق اشغال شده را آغاز کردند و آن‌جا بود که دشمنان درحالی که سرانجام جنگ را می‌دانستند، پیشنهاد صلح دادند تا بتوانند صدام را حفظ کنند.

بازوند گفت: وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم بعد از هر جنگی، بخشی از خاک آن کشور‌ها تصرف می‌شود؛ اما تاریخ باید بنویسد که در مقطعی از زمان و در دفاع مقدس با رشادت‌های رزمندگان و تقدیم هزاران شهید، وجبی از خاک کشورمان را از دست ندادیم و این افتخار تاریخ اسلام و ایران است.

استاندار کرمانشاه دفاع مقدس را مخزن ارزشمندی از خوبی‌ها و ارزش‌های ناب توصیف کرد و گفت: هشت سال همه خوبی‌ها در این مخزن ریخته شد و امروز ما بعد از چهار دهه که از جنگ گذشته است، از این گنجینه ارزشمند الگو می‌گیریم و استفاده می‌کنیم.

خاطرنشان می‌‌‌شود در این مراسم، بعد از سخنان رییس جمهور که به‌صورت ویدئوکنفرانس پخش شد، از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان کرمانشاه تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار