استاندار خراسان‌جنوبی گلایه کرد؛

عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان‌جنوبی

ملانوری گفت: باید هرچه سریعتر با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌هایی اجرایی محوطه‌سازی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام شود تا در پایان سال جاری محدوده فضای سبز این مجموعه درختکاری شود.
کد خبر: ۴۷۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ - 21September 2021

گلایه از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان‌جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان‌حنوبی امروز (سه‌شنبه) در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: آنچه تاکنون جامعه و نظام اسلامی را بیمه کرده موضوع شهادت و ایثارگری است.

وی با تأکید بر اینکه در راستای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان باید اقدامات جدی‌تر از قبل انجام شود، بیان داشت: در این زمینه عقب هستیم و باید گام‌های جدی‌تر و بلند تر برداریم.

استاندار خراسان‌حنوبی اضافه کرد: اگر در خصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس اقدامات جدی انجام نشود در آینده دچار سؤالات، ابهامات و چندگانگی‌ها خواهیم شد زیرا وقتی کارها و جمع‌آوری آثار با تأخیر انجام شود اطلاعات دچار چندگانگی و ابهام می‌شود.

ملانوری با یادآوری اینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طی سه سال متوالی در شورای برنامه‌ریزی استان برای تکمیل دانشنامه دفاع مقدس استان در قالب طرح‌های پژوهشی مصوب شده، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه استان باید سازکار را فراهم کند که هر سال ۵۰۰  میلیون تومان از این اعتبار اختصاص یابد.

وی زمان‌بر شدن طرح را سبب افزایش هزینه‌ها و زیر سؤال بردن اصل و کیفیت کار دانست و تأکید کرد: فازبندی و زمان‌بندی تدوین دانشنامه بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خراسان‌حنوبی خطاب به مسئولان امر متذکر شد: باید در جلسه بعدی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گزارش پیشرفت کار تدوین دانشنامه ارائه شود.

ملانوری بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای ادرات در زمینه تدوین این دانشنامه تأکید و اضافه کرد: آنچه از دستگاه‌ها در زمینه تدوین دانشنامه مورد انتظار است در قالب فرمت خاصی خواسته شود و دستگاه‌ها اجرایی نیز کار را دنبال کنند تا با این اقدام روند تدوین دانشنامه سرعت گیرد.

وی عقب‌ماندگی پروژه احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی را هم مورد نقد قرار داد و گفت: باید روند اجرای طرح با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با یک اقدام جهادی شتاب بگیرد.

استاندار خراسان‌حنوبی از عدم همکاری برخی دستگاه نیز گلایه‌مند شد و عنوان کرد: باید هرچه سریعتر با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌هایی اجرایی محوطه‌سازی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام شود تا در پایان سال جاری محدوده فضای سبز این مجموعه درختکاری شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار