مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌جنوبی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی نیازمند بودجه‌ای منسجم است

سرهنگ فلاحی تدوین دانشنامه دفاع مقدس را زمان‌بر و هزینه‌بر دانست و گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان به دلیل نبود اعتبار به بن‌بست رسیده و نیازمند تأمین بودجه منسجم و قابل توجهی هستیم.
کد خبر: ۴۷۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ - 21September 2021

تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی نیازمند بودجه منسجم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: دفاع مقدس الگوی کامل از اراده ملت برای ایستادگی و موفقیت است.

وی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، بیان داشت: طی هفته دفاع مقدس دو هزار برنامه که یک هزار و ۲۰۰ برنامه را سپاه پاسداران و مابقی برای سایر دستگاه‌ها مشخص شده اجرا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در خصوص تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، مطرح کرد: این دانشنامه از سال ۹۶ پیگیری شده و تاکنون فعالیت‌های زیادی در زمینه جمع‌آوری اسناد انجام شده است.

فلاحی ادامه داد: تاکنون ‌یک هزار و ۸۶۰ مدخل مربوط به دفاع مقدس استان در قالب چهار گروه نظامی، شهدا، جغرافیا و فرهنگی و اجتماعی جمع‌آوری و شناسایی شده است که از این تعداد مدخل ۷۰۰ مدخل تصویب و تأیید شده و مراحل بعد در حال انجام است.

 وی اضافه کرد: در بحث دانشنامه دفاع مقدس ۲۰۰ پرونده علمی تشکیل شده و ۲۲ هزار برگ سند از جهاد کشاورزی، ۶  هزار برگ سند از آموزش و پرورش و اسنادی از اشخاص و ادارات در سطح استان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تدوین دانشنامه دفاع مقدس را زمان‌بر و هززینه‌بر دانست و گفت: بودجه های اختصاص یافته به دانشنامه‌های کشوری با اقداماتی که برای دانشنامه استان خراسان‌جنوبی در حال انجام است متناسب نیست.

فلاحی در پایان اعلام کرد: تاکنون ۸۰ میلیون تومان اعتبار برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان هزینه شده اما اکنون کار به دلیل نبود اعتبار به بن بست رسیده و نیازمند تأمین بودجه منسجم و قابل توجهی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار