سرلشکر سلامی در همایش یاد‌ها و نام‌ها:

موازنه قدرت به نفع انقلاب اسلامی تغییر کرده است

فرمانده کل سپاه گفت: موازنه قدرت تغییر کرده و این انقلاب اسلامی است که با حرارت و نشاط در حال پیشروی است.
کد خبر: ۴۷۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ - 22September 2021

موازنه قدرت به نفع انقلاب اسلامی تغییر کرده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش «یاد‌ها و نام‌ها» و آیین رونمایی از آثار جدید پژوهشی، اسنادی و کتب صوتی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، با بیان اینکه امروز سی و یکم شهریور مصادف با چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس است، اظهار داشت: امروز درخششی جهانی از یک انقلاب بزرگ را شاهد هستیم؛ انقلابی که در بدو تولدش تمام اشرار، امپراطوری‌ها و قدرت‌های مسلط بزرگ آن زمان برای خاموش کردن نور الهی مقابلش صف‌آرایی کردند.

وی ادامه داد: صفحه زمین از جنود شیطان پر شده بود تا جنود الهی را شکست دهند و دوباره صفحات تاریخ را به دستان ننگین‌شان بنگارند، اما اعجاز الهی به برکت جاری شدن حقیقت ولایت و نور ایمان در متن ایران اسلامی، نقطه درخشان، اما بی غروب برای ایران و اسلام عزیز ساخت.

فرمانده کل سپاه افزود: امروز این مجلس معنوی سرشار از عطر دل‌انگیز جهاد و شهادت، سرشار وجود مجاهدان بزرگ‌راه خداست؛ آن‌ها که از خانه و کاشانه دل کندند، معراج معنوی را از خاک تا افلاک برگزیدند، احرام جهاد در میقات جبهه بستند و به استقبال خطر رفتند.

سرلشکر سلامی گفت: در دفاع مقدس گاهی وقتی که دشمن، صدای فرماندهان ما را می‌شنید به خود می‌لرزید و لوله تانک‌ها برعکس می‌شد و وقتی پشت بیسیم‌ فریاد می‌زدند، هزاران مجاهد در راه خدا برای گذر از میدان‌ مین سبقت می‌گرفتند و برای نابود کردن سیاست‌های دشمن و ساختن افسانه‌هایی که بعد‌ها شاید به ندرت باورپذیر شود، صف می‌کشیدند.

وی بیان کرد: همه استخوان‌ها و اجسامی که در شاکله وجودی این عزیزان قرار دارد، استوانه‌های مستحکم عزت و سربلندی این ملت هستند؛ این اجسام ستون‌های عزمت و جمال معنوی و حماسی این ملت هستند؛ این‌ها ادامه‌دهندگان عاشورا هستند؛ امروز که قلب‌ها همه به سوی آن نقطه نورانی یعنی کربلای معلی روان است، حجت بالغه الهی بر تمام نسل‌ها و جریان بشریت است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عاشورا معنابخش فضیلت‌هاست، ادامه داد: ما برای اینکه ایثار، جوانمردی، ازخودگذشتگی، غیرت و ایمان را درک کنیم، به تجسم این حقایق در وجود انسان‌ها نیاز داریم؛ هیچ‌کس تا دست‌های بریده حضرت ابوالفضل العباس (ع) را نبیند، فداکاری و فدا شدن برایش معنا نمی‌شود؛ کسی تا به میدان رفتن حضرت قاسم (ع) و حضرت علی اکبر (ع) را نظاره نکند، نمی‌تواند با رؤیت ملکوتی معنای ایمان، حقیقت دلدادگی، روح گذشت، عظمت، شکوه شهادت و طعم جهاد را بچشد.

سردار سلامی افزود: سبقه جهاد و روح جهاد در کلام نیست؛ بلکه در چهره‌ها و رخساره مردانی است که این نحوه مردن را انتخاب می‌کنند تا یک امت و مکتب زنده بماند؛ لذا فرماندهانی که امروز تجلیل شدند، مصداق آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» هستند که در میدان جنگ همانند شیر بر سپاه دشمن حمله می‌کردند؛ سنگر فرماندهی آن‌ها خط مقدم بود؛ از زیر آتش‌ها کنار نمی‌رفتند و خسته نمی‌شدند؛ اهل مناجات، معرفت و جوانمرد بودند؛ دنبال نام نبودند؛ چون آسمانی بودند و اهل آسمان آن‌ها را بهتر می‌شناسند و البته گروهی از این عزیزان به فیض شهادت نائل شدند.

وی اظهار داشت: اجر خانواده‌ها بیش از شهداست؛ زیرا شهید با شهادت به هدف خود می‌رسد، اما خانواده شهید آرزویش را از دست می‌دهد و بدرقه می‌کند؛ لذا آن‌ کسی که به آرزویش می‌رسد، نسبت به کسی که آرزویش را فدا می‌کند، تفاوت دارد.

فرمانده کل سپاه افزود: صبر بر مصیبت از دست دادن عزیزترین عنصر یک خانواده، آسان نیست. این شهادت مستمر است؛ مثل جانبازان که شهید دائمی هستند؛ همچون «علی فضلی» که هر لحظه شهید می‌شود؛ پس اگر عاشورا نبود، ما تکیه‌گاهی برای جنگیدن و الگویی هم برای ماندن نداشتیم.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: عاشورا در متن زمان، جاری شد و این حقیقت زنده هر روز زلال‌تر، شکوفاتر و عمیق‌تر، انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ دفاع مقدس هم به همین نسبت یک عاشورا و انبساط‌یافته در زمان بود؛ عاشورای دفاع مقدس در حد بضاعت روحی یک ملت جاری شد.

وی بیان کرد: از تن خارج کردن لباس جهاد در نابرابرترین‌ جنگ، جایز نیست و باید تا آخر ایستاد؛ این‌ حجت قائم و آشکار، عمیق و بالغ برای همه بود؛ جنگ تنها پدیده‌ای است که همه شخصیت‌های واقعی ملت در آن شناخته می‌شوند؛ چون در جنگ‌ هیچ رفتار مصنوعی وجود ندارد و آنجا ریا و تظاهر راهی ندارد؛ برای اینکه آتش و گلوله، مردان و ایمان حقیقی می‌خواهد و این مردان که در اینجا تجلیل شدند، صاحبان همان ایمان حقیقی هستند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: این عزیزان سپر اطمینان‌بخش و سپر بلای یک‌ امت هستند و اگر ما ماندیم، در برابر این شکوه به هم پیوسته و متراکم امپراطوری‌ها کم نیاوردیم به برکت ایمان بود؛ این همان عامل سعادت و شکست‌ناپذیری بود.

سردار سلامی عنوان کرد: جنگ‌ها میدان واقعی قدرت‌ها و عظمت‌ها هستند، اما خصوصیت دیگری هم در جنگ‌ها وجود دارد؛ در جهان امروز و آن روز هر‌گاه جنگی با هر مقیاس کوچکی در سطح نظامی روی می‌داد و می‌دهد، از یک جغرافیای جهانی در سطح سیاسی و روانی و اقتصادی پیدا می‌کند؛ حتی جنگ‌هایی که محلی هستند، دنباله‌های بین‌المللی دارند؛ همه اشرار عالم در میدان‌ جنگ حاضر می‌شوند و به هم می‌پیوندند.

وی افزود: امروز هم‌ این‌گونه است؛ یعنی در هر نقطه‌ای از این عالم در یک‌ نقطه‌ای مانند، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افعانستان و یمن، هر جنگی صورت گیرد، یک طرف آن همه اباطیل و طواغیت عالم جمع می‌شوند که در دفاع مقدس نیز همین‌گونه بود؛ این جنگ نابرابرترین و طولانی‌ترین جنگ‌قرن بیستم بود؛ البته آن‌ها در برابر ایمان ملت ما ذره ذره آب رفتند و کوچک شدند و بعد از دفاع مقدس و امام خمینی (ره)، عَلم‌ انقلاب به دست آیت‌الله خامنه‌ای عزیز قرار گرفت و فرسایش قدرت‌ها ادامه یافت.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: آن‌ها مجبور شدند در یک میدان وسیع گسترش یابند؛ لذا جبهه وسیع شد، جهاد از سرزمین ایران بیرون رفت، میدان جهاد گسترده شد، تمرکز از این سرزمین برداشته شد و جبهه مقاومتی شکل گرفت؛ اگر دفاع مقدس نبود، مشق شکست مستکبران روی نمی‌داد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه بعد از جنگ فرسایش قدرت‌ها ادامه پیدا کرد، گفت: ما نیازمند نبرد‌های مقدماتی برای شکست قدرت‌ها بودیم تا دشمن در ذهن و قلب ما بشکند؛ بدین ترتیب دشمنان در مقابل ملت ما کوچک شدند به نحوی که اکنون آمریکای امروز دیگر آمریکای گذشته نیست؛ همین‌طور صهیونیست‌ها نیز دیگر قادر به اشغال سرزمین‌های جدید نیستند؛ نوچه‌های آن‌ها هم‌ نفس راه رفتن ندارند، ولی این انقلاب با نشاط در حال پیشروی است؛ پس اگر دفاع مقدس نبود، این غلبه و سیطره ایجاد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه ما باید اولین گام‌ها را مستحکم برمی‌داشتیم، افزود: دفاع مقدس این ظرفیت و استعداد را برای جوانان ایرانی فراهم کرد که بدانند دشمنان بزرگ شکست‌پذیرند؛ عاشورا دفاع مقدس و دفاع مقدس یک مقاومت جاری را آفرید؛ البته این تازه اول ماجراست؛ چون جوانان ما در مقابل دشمن کرنش نکردند و متوجه شدند دشمن در عالم مجاز زندگی می‌کند؛ دشمنان ما فقط ظاهر دنیا را می‌بینند و به همین‌ جهت علاوه بر ابهام راهبردی، دچار زوال عقل سیاسی هم شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن بین دو شر مانده است، عنوان کرد: انقلاب این‌گونه دشمن را مدیریت کرده که اگر بماند، هزینه می‌دهد و اگر برود فرار کرده است؛ به‌عنوان مثال، اگر در یمن بماند، می‌شکند و اگر برود، شکست خورده است؛ یا اگر در عراق بماند، ضربه می‌خورد و اگر برود، آبرویش می‌رود؛ اما اگر ما شهید شویم، پیروزیم و اگر بمانیم، مقاوم هستیم.

سردار سلامی با بیان اینکه ولایت، ستاره‌ای است که می‌توان با کمک آن راه مستقیم را یافت، تصریح کرد: امروز ایران دشمن را نه‌تنها در حصر اقتصادی ناکام گذاشته، بلکه در جهاد سیاسی هم می‌درخشد و در عملیات روانی نیز بر دشمن غلبه می‌کند و هرچه دشمن تلاش می‌کند تا دامنه‌های این قدرت را محدود سازد، نمی‌تواند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها حتی در تاکتیک هم شکست خورده‌اند؛ زیرا ارتشی که مدرن‌ترین ارتش جهان است، به نحوی سرافکنده از افغانستان عقب‌نشینی کرد که اکثر سلاح‌هایشان باقی ماند؛ حالا ما در میدان مرکزی یک جبهه وسیع هستیم و بی واهمه از هیچ ارعاب و تهدیدی راهمان را پیش می‌بریم و با اراده الهی بر مشکلات غلبه می‌کنیم؛ چون حضور و نفوذ ما فیزیکی نیست که به‌واسطه آن، آهن‌پاره‌ها را در بیابان‌ها گسترش دهیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار