به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

رژه موتوری نیرو‌های مسلح در استان اردبیل برگزار شد

نیرو‌های مسلح استان اردبیل همزمان با هفته دفاع مقدس، گوشه‌ای از توان دفاعی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۴۷۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ - 22September 2021

رژه موتوری نیرو‌های مسلح در استان اردبیل برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، نیرو‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استان اردبیل، امروز (چهارشنبه) به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، با برگزاری رژه‌ای از میدان بسیج تا میدان ارتش شهر اردبیل با شعار «ما مقتدریم»، یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت (ع) را گرامی داشتند.

در این رژه که با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مردم ولایتمدار و شهیدپرور اردبیل برگزار شد، نیروهای مسلح ضمن اعلام آمادگی برای دفاع از حریم امنیت کشور، آخرین تجهیزات دفاعی و رزمی تولید داخل را نیز به نمایش گذاشتند.

آیت‌الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در این آیین، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهدا در دورانی سخت از عزت، استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور مظلومانه دفاع کردند، در حالی که ۳۵ کشور در برابر ما حضور داشتند.

وی افزود: در آن دوران، یک جنگ جهانی در مقیاسی کوچک به‌صورت ظالمانه به ما تحمیل شد، تنها به این دلیل که خواستار حاکمیت ملی و تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود بودیم؛ اما قدرت اهریمنی که بر دنیا مسلط است، صدام را به‌عنوان ابزاری حاضر و فاجعه‌ای بزرگ را بر منطقه تحمیل کرد.

وی با اشاره به اینکه ما مدیون فداکاری شهدا هستیم، بیان کرد: کشور ما در دفاع مقدس هزینه آرمانی سنگینی را پرداخت کرد، سرمایه‌های بسیاری از دست داد که همان جوانان با عظمت بودند و ما همه این‌ها را از چشم آمریکا می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: زمانی که وزیر دفاع آمریکا با صدام دیدار کرد، فردایش جنگ تحمیلی آغاز شد و در واقع آمریکا در صدد انتقام از ملت ما بود؛ از این رو در جنگ تحمیلی هزینه سنگینی را به کشور تحمیل کرد.

وی تاکید کرد: گذشت آن زمانی که آمریکا بخواهد بر کشور ما مسلط شود؛ زیرا امروز مسئولان ایرانی در حساس‌ترین نقاط تصمیم‌گیری حاضرند و نیرو‌های مسلح با سلاح‌های مجهز خود، در دشمن ایجاد هراس می‌کنند.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه سپاه، ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ایران هرگز در پی جنگ نیستند، اظهار داشت: کشور ما هیچ‌گاه به کشور دیگری حمله نکرده است و در این زمینه فاقد سابقه شرارتی است که رژیم جعلی اسرائیل، آمریکا و پیمان نامشروع‌شان در منطقه ایجاد کرده؛ این مهم فخر بزرگی برای ملت ایران است که بر سر سفره‌ای حاضر هستند که به برکت خون مقدس شهدا و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه ملت هرگز خوبی‌ها را فراموش نخواهد کرد، ادامه داد: بزرگترین مدنیت، رشد و بلوغ این است که آن افرادی را که مدیون‌شان هستیم، فراموش نکنیم و هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای گرامی‌داشت روز‌هایی است که آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی سابق و سایرین در برابر ایران ایستادند و ملت ما قدرت و قوت بزرگ خود را به نمایش گذاشت.

امام‌جمعه اردبیل یادآور شد: ایران در طول هشت سال جنگ با عراق، از ۱۸ کشور مختلف اسیر گرفت و تنها حضور با عظمت ملت ملت بود که توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد.

وی گفت: امروز نیز کشور در این منطقه پرآشوب به برکت نیرو‌های مسلح و سابقه‌ای که در دفاع مقدس داریم، در امنیت کامل است و ارتش ما با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها در آب‌های بین‌المللی، به‌عنوان قدرتی فائق حضور دارد.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: یکی از مقامات ارشد آمریکا نیز به درستی اذعان داشت که به این نتیجه رسیده‌اند؛ مدیریت منطقه خاورمیانه جز با حضور ایران مقدور نیست و از خداوند متعال مسالت داریم که ما را در ادای دین به شهدا و این ملت با عظمت موفق کند و خود منتقم خون‌هایی باشیم که در دفاع مقدس ریخته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار