فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کربلا:

اجرای رزمایش بزرگ «پیامبر (ص) ۱۶» قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان کشید

سردار «خادم سیدالشهدا» گفت: در سال ۱۳۹۹ با اجرای رزمایش بزرگ «پیامبر (ص) ۱۶» قدرت نظامی ایران را در نبردهای شبانه به رخ جهانیان کشیدیم که این رزمایش در نوع خود بی‌نظیر بود.
کد خبر: ۴۷۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ - 22September 2021

اجرای رزمایش بزرگ پیامبر (ص) ۱۶ قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان کشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «احمد خادم سید الشهدا» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کربلا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: ارگان‌های زیادی در خوزستان اعم از بسیج مردمی، نیروهای مسلح، ارتش، نیروی انتظامی، کمیته، جهاد سازندگی و سپاه در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی داشتند. اقشار مختلفی نیز مانند صنف نانوایی‌ها، مکانیکی‌ها، بازاری، مداحان و غیره تأثیرگذار بودند و هرکدام به نحوی به جبهه خدمات‌رسانی می‌کردند و در تمام تیپ و لشکرها حضور پیدا می‌کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کربلا بیان داشت: از طرفی دیگر بانوان و نقش آنها در دفاع مقدس بسیار بود به‌طوری که در اهواز محلی معروف به چایخانه سنتی بود که خواهران رزمنده با حضور در این محل لباس‌های رزمندگان جبهه را آماده می‌کردند. زمان جنگ دو قرارگاه «کربلا» و «سری نصرت» در خوزستان وجود داشت که نزدیک به ۱۵ یگان از مردم خوزستان بودند چرا که به منطقه آشنایی داشتند.

وی، تفاوت خوزستان با دیگر استان‌ها در زمان جنگ را حضور خانواده‌ها در شهرها دانست و متذکر شد: ما بعد از جنگ نیز ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های سپاه و نیروی زمینی را در اختیار استانداری و شهرک‌های صنعتی برای توسعه اقتصادی قرار دادیم. جوانان با روحیه شهادت‌طلبی به جبهه‌ها آمدند و یکی از دستاوردهای جنگ تحمیلی، افزایش توانمندی‌های رزمندگان اسلامی و تقویت تجهیزات نظامی است.

سردار خادم سید الشهدا خبر داد: در سال ۱۳۹۹ با اجرای رزمایش بزرگ پیامبر (ص) ۱۶ قدرت نظامی ایران را در نبردهای شبانه به رخ جهانیان کشیدیم که این رزمایش در نوع خود بی‌نظیر بود. شهید سلیمانی با تلاش‌های خود توانست جبهه مقاومت را تشکیل دهد که در این جبهه هیچ تفاوتی میان رنگ، زبان و قومیت نبود بلکه تنها اعتلای اسلام هدف بود؛ ما در جبهه مقاومت نیروهای سُنی بسیاری داریم که جانانه با استکبار و صهیونیسم مبارزه می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا همچنین از توزیع ۶۰۰ جهیزیه میان نوعروسان خبر داد و ابراز داشت: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی، تکمیل و تعمیر ۱۰۰ مسجد، راه‌اندازی آب شیرین‌کن در اروندکنار و همچنین تکمیل پروژه آب‌رسانی به ۳۵ روستا از مهم‌ترین اقدامات این قرارگاه بود و در تلاش هستیم که پروژه آب‌رسانی به ۴۰ روستا در سال جاری نیز تکمیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار