امام جمعه شاهرود:

ارزش‌های دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است

«امینی» گفت: فرهنگ هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ دین و عاشورا است که اگر به نسل امروز و فردا درست منتقل شود به طور یقین موفقیت‌های زیادی به دست خواهیم آورد.
کد خبر: ۴۷۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ - 22September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه  شاهرود امروز در آیین آغاز هفته دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی (ره)، اظهار داشت: هر کجا در کار اخلاص باشد آن کار ماندگار، مقدس و الهی است.

وی با بیان اینکه اخلاص یکی از ارزشمندترین مفاهیم اخلاقی نشأت گرفته از قیام عاشورا است، تصریح کرد: اگر هر مسئولی با اخلاص کار کند آن عمل برای مردم و خود شخص ماندگار و ارزشمند خواهد بود.

امینی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس پشت جبهه، خط میانه و خط مقدم اخلاص وجه قالب در حرکت مردم بود، ابراز داشت: امروزه در بین مسوولان اخلاص وجود دارد اما باید تقویت شود.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که شیعه در طول تاریخ بیش از یک هزار و ۳۰۰ ساله انجام داد، انتقال مفاهیم عاشورا به نسل‌های بعدی بود.

وی با بیان اینکه به برکت این مفاهیم و ارزش‌های والای عاشورایی ملت ما نه تنها در دوره انقلاب بلکه در همه دوران‌ها روحیه و مقاومت عاشورایی را به منصه ظهور گذاشتند، افزود: انقلاب اسلامی در دهه های اخیر به لطف خداوند و به برکت امام خمینی (ره) و همت مردم از این ارزش عاشورایی بهره برد و در برابر طاغوت پیروز شد.

امینی با اشاره به اینکه انتقال مفاهیم عاشورایی ملت ایران را ملتی مقاوم در همه دوران های اخیر کرده است، ابراز داشت:  فرهنگ هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ دین و عاشورا  است که اگر به نسل امروز و فردا  درست منتقل شود به طور یقین موفقیت های زیادی به دست خواهیم آورد.

امام جمعه شاهرود یکی دیگر از ارزش های ماندگار از دفاع مقدس را ایثار برشمرد و گفت: برای رسیدن به یک هدف عالی باید ایثار و از جان گذشتگی کرد.

امینی با بیان اینکه اگر فرهنگ ایثار در خدمت رسانی به مردم باشد؛ مسئول ساعت، شب و روز نمی شناسد، ابراز داشت: رزمندگان با ایثارگری در دفاع مقدس کارهای نو و بی نظیری کردند که از نمونه آن می‌توان به ساخت پل اشاره کرد، در کوتاه ترین زمان با امکانات کم اما مستحکم و بنیادی انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها