مقتدی صدر:

تاخیر در اعلام نتایج انتخابات عراق به زیان مردم است

رهبر جریان صدر عراق زیان اختلافات سیاسی و تاخیر در اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور را متوجه مردم دانست.
کد خبر: ۴۷۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ - 13October 2021

تاخیر در اعلام نتایج انتخابات عراق به زیان مردم استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از السومریه، رهبر جریان صدر عراق که طبق نتایج اولیه انتخابات روز یکشنبه بیشترین کرسی‌های پارلمان عراق را در اختیار گرفته است، خویشتنداری و پایبندی به طرق قانونی در خصوص اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را خواستار شد.

مقتدی صدر در بیانیه‌ای گفت: مهم نیست چه کسی در این انتخابات پیروز شود بلکه مهم مردم عراق و خدمات رسانی و تأمین امنیت آن‌ها و مسائلی از این قبیل است.

وی افزود: اولین نتیجه منفی اختلافات سیاسی درباره صندوق‌های رأی و تأخیر در اعلام نتایج و فشار به کمیساریای انتخابات زیان مردم از لحاظ خدمات رسانی و تروریسم و ... خواهد بود نه زیان فراکسیون‌های سیاسی.

رهبر جریان صدر عراق ادامه داد: بنابراین از همه می‌خواهیم که خویشتنداری کنند و با پایبندی به روحیه ملی به راه‌های قانونی درباره اعتراض به نتایج انتخابات متعهد باشند و به کار‌هایی که نتایج مطلوبی نخواهد داشت، متوسل نشوند.

گفتنی است که انتخابات پارلمانی عراق روز یکشنبه برگزار شد و نتایج اولیه آن اعلام شده است که بر اساس آن جریان صدر بیشترین کرسی را به دست آورده است.

انتای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها