مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری مراسم اربعین حسینی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

«قاسمی طوسی» از برگزاری مراسم اربعین حسینی به همت کمیته بانوان در محل نمایشگاه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ - 22September 2021

برگزاری مراسم اربعین حسینی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران«سمیه قاسمی طوسی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران امروز در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری اظهار داشت: این نمایشگاه توسط ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس جهت یادمان دفاع مقدس برپا شد.

وی با اشاره به برپایی غرفه بسیج جامعه زنان اظهار داشت: این غرفه نقش زنان غیور و قدرتمند ما را در برهه‌های مختلف به تصویر کشیده؛ زمان‌هایی که چه در امر پشتیبانی جنگ حمایت می‌کردند، در ترویج فرزندان‌شان به جبهه‌ها نیز نقش داشتند و با تهیه ملزوماتشان پشت جبهه‌ها را حفظ می‌کردند و در امر سلامت نیز با حضور در بهداری‌ها و شستن لباس‌های رزمنده‌ها و حتی در جبهه‌ها هم به پر کردن گونی‌هایی که برای سنگر استفاده می‌شد مشارکت داشتند.

طوسی با بیان اینکه همسران رزمندگان در کنار همه این‌ها به نقش مهم مادری در نبود همسرانشان اهتمام ویژه داشتند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یک برش و بخش خیلی کوچک از این حماسه آفرینی‌ها است و  در وجود این بانوان برای اینکه در جایگاه مادری، همسری و زن بودن از کیانشان حفاظت بکنند و همراه و یاور رزمنده‌ها در آن مقطع زمانی باشند، شور ایجاد می‌کرد.

وی افزود: استان مازندران ۲۲ زن شهیده و ۴۳ بانوی جانباز دارد و تلاش بر این بود که بعضی‌ از خیابان‌های استان با همکاری شهرداری‌ها به نام شهدای زن اختصاص پیدا کند که در یکی از شهرستان‌ها این امر اجرایی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به برنامه‌های کمیته بانوان در این ایام بیان داشت: در حدود ۳ هزار برنامه در سطح استان برگزار می‌شود و بخشی از این برنامه‌ها به همایش‌های استانی و پیوند آن با اربعین باعث شد که این برنامه‌ها رنگ و بوی حسینی بیابد.

این مسئول عنوان کرد: از برنامه‌های شاخص، مراسم اربعین حسینی است که در روز یکشنبه با مشارکت اعضای کمیته بانوان دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود. همچنین یادواره شهدای شهید در شهرستان تنکابن، نقالی، پرده‌برداری از فیلم ۴ دقیقه‌ای با کمک حوزه هنری، رونمایی از کتاب نقش زنان مازندران در انقلاب و در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

طوسی تصریح کرد: مستند‌هایی که در جایگاه خود از رزمندگان و آثار بجامانده از شهدا گردآوری شد در قالب این نمایشگاه بصورت عمومی و یک هفته متمرکز می‌تواند برای جوانان اثرگذار باشد و  ما تمام این اثرگذاری‌ها را در جایگاه خودش خواهیم دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار