راه بی پایان؛

نقش ماندگار رزمندگان همدان در دفاع مقدس

راهشان از یک روز آغاز شد، روزی که دفاع از میهن و ناموس، اولویت بسیاری از ایثارگران وطن شد.
کد خبر: ۴۷۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ - 22September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، تابلو غرورانگیز دفاع مقدس هشت ساله با حضور و مشارکت همه اقشار و اقوام ایرانی در نبرد با دشمن ترسیم شد که در آن میان خطه همدان با اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل، نقشی ماندگار و افتخارآفرین در این مقطع مهم تاریخ انقلاب اسلامی از خود برجای گذاشت.

۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ همزمان با حمله رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی، مردم کشورمان به فرمان امام خمینی (ره) به واکنشی مقدس برخاسته و علیه دشمن متجاوز که از سوی جبهه گسترده‌ای از قدرت‌های جهانی پشتیبانی و تجهیز می‌شد، بسیج شده و در برابر دشمن سینه سپر کردند.

این رویارویی بی امان، هشت سال استقامت، ایستادگی، ایثار رزمندگان اسلام در برابر تمام قدرت‌های جهانی را به دنبال داشت، رزمندگان ایران اسلامی با الگوپذیری از قافله سالار کربلا و نهضت عاشورا به مقابله با دشمن متجاوز پرداختند و توانستند با حداقل امکانات، تنها با اتکا بر قدرت ایمان و اراده یکی از درخشان‌ترین و غرورانگیزترین قطعات تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زده و نگذارند یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

آنان که راهشان از یک روز آغاز شد، روزی که دفاع از میهن و ناموس، اولویت بسیاری از ایثارگران وطن شد، اما این راه پایانی نداشت، جنگ اگر چه تمام شد اما خدمت آن‌ها به وطن ادامه دار است.

روزی با دشمن بعثی جنگیدند و امروز اما با دشمن سلامت و با یک ویروس می‌جنگند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار