یادداشت/ حجت الاسلام حسن هنرمند

هفته دفاع مقدس فرصت آشنایی نسل امروز با حماسه ایثار و شهادت است

دفاع مقدس واژه‌ای به وسعت تاریخ اسلام است و این ایام، فرصتی گرانبها برای ارتباط و آشنایی نسل جوان، با فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ - 22September 2021

هفته دفاع مقدس فرصت آشنایی نسل امروز با حماسه ایثار و شهادت استگروه استان‌های دفاع‌پرس- حجتالاسلام «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در یادداشتی آورده است: دفاع مقدس شاهد حضور قشار مختلف مردم در قالب بسیج، سربازان وظیفه از ارتش و سپاه و ارگان‌های مختلف برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی بود که طی هشت سال در برابر دنیا ایستادند و با نیروی ایمان و اراده و گوش به فرمان امام راحل پیروز میدان شدند.

شهدا الگوی ایمان، بصیرت، شجاعت، استقامت و عزت مداری هستند و نسل امروز همان رزمندگان و شهدای مدافع حرم، ثابت کردند ادامه دهندگان راه شهدا هستند. شهدا و ایثارگران در هشت سال جنگ تحمیلی با گذشت از جانشان از آزمون الهی سربلند بیرون آمدند و ما باید بتوانیم با پیروی از سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه دفاع مقدس گامی در مسیر شهدا برداریم.

دفاع مقدس فرصتی برای ارتباط جوانان و نوجوانان امروز با نسل حماسه و ایثار است، نسلی که جوانی خویش را فدای عزت، آزادی و عظمت این کشور و ملت مسلمان کرد. امروز نه تنها ملت ایران بلکه تمامی ملت‌های مسلمان و آزاده از شهدای انقلاب و دفاع مقدس درس عزت، آزادگی، پایداری و ایثار و شهادت می‌آموزند.

جوانان این مرز و بوم گوش به فرمان ولایت در دوران سخت دفاع مقدس در حالی که همه جهان از رژیم بعث عراق در برابر ایران حمایت می‌کرد، با اراده‌ای راسخ ایستادند و با سلاح ایمان و ایثار و تقدیم خون مطهرشان توانستند بر دشمنان اسلام پیروز شوند.

دشمنان در طول این سال‌ها هیچ گاه در دشمنی با نظام اسلامی کوتاهی نکردند و هر روز نقشه‌های شومی علیه نظام داشتند، اما از آنجا که خون شهدا ضامن بقای اسلام و انقلاب اسلامی است، لذا خون شهیدان همراه با وفاداری و قدرشناسی ملت نسبت به این خون‌ها بیش از پیش باعث پایداری و پیشرفت نظام شده است.

هفته دفاع مقدس فرصتی است تا نسل‌های جدید با بزرگ مردان و شیرزنان این مرز و بوم که باعث امنیت، عزت و عظمت اسلام شدند، آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار