مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

برگزاری باشکوه یادواره‌های شهدا، نشانه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: برگزاری باشکوه یادواره‌های شهدا و آیین‎های تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، نشانه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۴۷۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶ - 22September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و بزرگداشت شهدای شهر شاندیز در دفاع مقدس، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «محمد صاحبی» امام جمعه شاندیز و جمعی از فرماندهان رده‌های مختلف نظامی و مدیران دستگاه‌های دولتی، در محل یادمان شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

برگزاری باشکوه یادواره‌های شهدا، نشانه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است

برگزاری باشکوه یادواره‌های شهدا، نشانه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنان خود با اشاره به ضرورت درک واقع‌بینانه و بیان صادقانه حقایق دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ما شاهد بودیم که گاهی اوقات بیش از 70 نفر نیروی جوان آماده به رزم از یک روستا برای حضور در جبهه‌های نبرد اعزام می‌شدند و حقیقت این است که مردم ما با تمام توان برای پاسداشت نهضت اسلام‎خواهانه خود پا به میدان دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاشتند.

وی افزود: باید با نگاه فراگیر و حقیقت‎بین به مسائل نگریست. پیشکسوتان امروز دفاع مقدس، همان رزمندگانی هستند که در آن روزهای پر تلاطم به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب لبیک گفتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به همین صورت، امروزه نیز جوانان این ملت لبیک‌گویان به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، آماده جانفشانی در راه حفظ میراث شهدا و دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب هستند.

یوسفعلی‌زاده گرامیداشت هفته دفاع مقدس را گرامیداشت یاد و نام شهیدان و حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، فضیلت این عمل را همسنگ شهادت می‌دانند و براساس همین منطق، ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس پیگیر برگزاری و بزرگداشت این مناسبت بزرگ ملی و دینی است.

وی تأکید کرد: شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری بنام «ما مقتدریم» نامگذاری شده و این شعار در عمل هم امروز محقق شده است؛ به طوری که افراد بسیاری در سراسر عالم که قصد خفه کردن فریاد اسلام‌خواهی و استکبارستیزی ملت ایران را داشتند، امروز خود به گورستان تاریخ فرستاده شده‌اند و این ایران اسلامی است که مقتدرانه برقرار است، دست متجاوز و معاند خود را قطع کرده و قله‌های رفیع پیشرفت و تعالی را فتح می‌کند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در انتهای سخنان خود ابراز امیدواری کرد: برگزاری باشکوه یادواره‌های شهدا و مراسم‌های تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، به خودی خود نشانه حفظ میراث شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است و پرچم این نهضت بر زمین نمی‌ماند، چون ادامه‌دهنده راه وجود دارد و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، در میدان پاسداری از انقلاب و تجلیل از مفاخر ایثار و مقاومت حاضر است.

برگزاری باشکوه یادواره‌های شهدا، نشانه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است

حماسه مدافعان حرم و سلامت در امتداد حماسه دفاع مقدس است

امام جمعه شاندیز در ابتدای این مراسم، شهدای مدافع حرم را امتداد دهندگان شهدای دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس، روحیه ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کرده و این همان طریقتی است که از حضرت سیدالشهدا (ع) و نهضت کربلایی این امام همام آغاز شد، به دفاع مقدس رسید و با جهاد دفاع از حرم امتداد پیدا کرد.

وی افزود: شهدای دفاع مقدس پیشگامان نهضتی هستند که پس از چهار دهه، جوانان این مرز و بوم به آن دوباره اقتدا کردند و از حریم اعتقادات خود در عراق و سوریه پاسداری نمودند. همین معرفت امروزه در جریان جهاد مدافعان سلامت نیز دیده می‌شود و کادر درمان به تقلید از فرهنگ دفاع مقدس، جان خود را برای حفظ سلامت مردم فدا می‌کنند.

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهیدان شهر شاندیز، سخنرانی «حسن طافحی» مدیر دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بخش شاندیز و ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز و هم‌چنین اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، از جمله بخش‌های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار