آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حرم حضرت معصومه برگزار شد

آیین بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، سه شنبه شب در صحن صاحب الزمان (عج) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱ - 23September 2021

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حرم حضرت معصومه برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیین بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه دفاع مقدس با حضور گروه‌های مختلف مردم در صحن صاحب الزمان (عج) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی از اساتید حوزه علمیه طی سخنانی در این مراسم، اظهار داشت: کسانی که از قافله شهیدان جا ماندند، زمانی که این موضوع را به‌یاد می‌آورند، آه حسرت می‌کِشند، از این رو شهادت مقام تاثر و تاسف نیست، حسرت و آرزو است.

‌وی ادامه داد: چون به‌این مقام و جایگاه نرسیدند از درون آه می‌کِشند، رفعت مقام شهید و جایگاه شهید و شهادت مستند به‌آیه‌های متعدد از قرآن کریم است.

مومنی با اشاره به اینکه کمال عبودیت به‌برکت شهادت حاصل می‌شود، گفت: شهیدان دنبال شهرت نیستند، بر روی مزار برخی از شهیدان حتی اسم آن‌ها نیز نوشته نشده‌است.

مومنی با تاکید بر ضرورت تبیین سیره شهیدان برای جوانان و نوجوانانی که دوران جنگ و جبهه را درک نکردند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تکرار کردن یادواره‌های شهیدان اصلا مورد قبول نیست، نباید صوری و ظاهری باشد و در یادواره‌ها به‌یک سخنران، ذکر مصیبت و شعر اکتفا کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جدید نباید فقط با تعداد شهیدان آشنا شود، آشنایی با سیره شهیدان و شناخت دقیق از سبک زندگی آن‌ها نیز ضروری است.

اجرای گروه سرود بسیج دانش‌آموزی ولایت از بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار