مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

ضبط تاریخ شفاهی از ضروریت‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

سرهنگ پاسدار «کوشکی» با بیان اینکه ضبط تاریخ شفاهی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به آشکارسازی ناگفته‌های دفاع مقدس کمک کند، گفت: اگر امروز ثبت خاطرات را انجام ندهیم، انحراف و تحریف در حقایق جنگ رخ می‌دهد.
کد خبر: ۴۷۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ - 23September 2021

ضبط تاریخ شفاهی از ضروریت های انتقال فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز در نشست نقد و بررسی کتاب «نغمه‌خوانی خاکریزها» که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس متعلق به بزرگمردان و شیرمردان و زنان این دیار است.

وی با بیان یانکه دفاع مقدس بخشی از تاریخ مشعشع معاصر ما است که توسط شهیدان سرافزار، ایثارگران و جانبازان رقم خورد، افزود: پس از حدود ۲۰۰ سال تاریخ زمان قاجار و ستمشاهی، در دوران دفاع مقدس برای اولین بار شاهد بودیم که ایران از یک جنگ جهانی سرافزار بیرون آمد.

کوشکی با تأکید بر اینکه لازم است آنچه در دل‌ها و ذهن‌های رزمندگان به ودیعه نهاده شده بود، برای آیندگان ثبت و ضبط شود، گفت: ضبط تاریخ شفاهی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به آشکارسازی ناگفته‌های دفاع مقدس کمک کند. اگر امروز ثبت خاطرات را انجام ندهیم، انحراف و تحریف در حقایق جنگ رخ می‌دهد. کسانی می‌توانند حقایق جنگ را برای ما آشکار کنند که در دفاع مقدس حضور داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه به شدت بر ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دقاع مقدس فارس تأکید داریم، متذکر شد: از افتخارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس این است که ثبت خاطرات شفاهی جمع کثیری از فرماندهان و ایثارگران دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته و در سال گذشته ۳۰ پروژه از آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها