رزمنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد؛

تلاش بی‌نتیجه دشمن برای ایجاد تفرقه در هشت سال جنگ تحمیلی

«صدفی» گفت: گاهی اوقات دشمن، شایعاتی در جهت ایجاد تفرقه در بین مردم و یا بین مردم و مسئولان منتشر می‌کرد، اما آگاهی بخشی، پشتیبانی و حمایت از رزمندگان و تقویت روحیه ایثار و کمک به رزمندگان تلاش‌های آن‌ها را بی نتیجه می‌کرد.
کد خبر: ۴۷۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ - 23September 2021

تلاش بی نتیجه دشمن برای ایجاد تفرقه در هشت سال جنگ تحمیلی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «مهدی صدفی» رزمنده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه دوران طلایی دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ کشورمان و ملت ایران است، اظهار داشت: ملت ایران برای دفاع از مکتب، دین، کشور و تمامیت ارضی کشور مقدس جمهوری اسلامی ایثار و فداکاری کردند و توانستند در مقابل دنیای استکبار ایستادگی و مقاومت کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما دوران دفاع مقدس خود را تنها در مقابل رژیم بعث عراق نمی دیدیم؛ بلکه ما خود را در مقابل دنیای استکبار می دیدیم؛ چرا که رژیم بعث عراق مهره ای در دستان استکبار بود و به روایتی بیش از 45 کشور دنیا در مقابل ایران اسلامی قرار گرفته بودند که در رأس این کشورهای استکباری، آمریکا جنایتکار قرار داشت که به بهانه های مختلف در جهت سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام می کرد.

دوران دفاع مقدس، نقطه عطفی در تاریخ ایران است

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن گرفتن بخشی از جغرافیای کشور نبود که بخواهد سرزمینی را فتح کند، عنوان کرد: یکی از مسائلی که موجب شد صدام در دامان دنیای استکبار گرفتار شود، طمع کشور گشایی او بود، چرا که صدام، داعیه رهبری جهان عرب را داشت و دنیا استکبار نیز از این نقطه ضعف صدام استفاده کرد و با وعده هایی او را به عنوان مهره اصلی و کلیدی در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

صدفی ابراز کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، دنیای استکبار پایه های حکومت بر دنیای خود را متزلزل دید و با خود متصور بود که بهترین فرصت برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی در سال های آغازین پیروزی انقلاب است و از سوی دیگر وحدت و انسجام در بین مردم و نیروهای مسلح وجود نداشت و برخی نیز در کشور بودند که حرف دشمن را می زدنند و آهنگ انحلال ارتش را سر می دادند که در این ایام امام خمینی(ره) در مقابل این تئوری ها و توطئه ها ایستادگی کرد و اجازه انحلال ارتش را نداد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار ارتش، نهاد دیگر انقلابی، اعتقادی، دینی، نظامی و مکتبی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پس از آن سازمان بسیج مستضعفان تأسیس شد.

تشریح عوامل پیروزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمن در جنگ هشت ساله سقوط و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار کرد: دنیای استکبار متصور بود که ایران اسلامی که توانست با صلابت و قدرت در برابر رژیم منحوس پهلوی بیاستد؛ این شعله فروزان با سایر کشورها و مجامع که در بند دنیای استکبار هستند نیز سرایت خواهد کرد و آنها نیز از ایران الگو می گیرند.

صدفی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی از تاریخ سی و یکم شهریور ماه سال 1359 گفت: چند عامل را می توان به عنوان رمز پیروزی و موفقیت ملت ایران در مقابل دنیای استکبار در دوران هشت سال جنگ تحمیلی قلمداد کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ایمان ملت ایران را اولین عامل دانست و اظهار کرد: جنگ ما مبتنی بر اعتقادات دینی و ارزشی بود و بنابراین می توان گفت انگیزه ملت ایران در دفاع از مرز و بوم خود یک انگیزه الهی و خدایی بود؛ همچنین رهبری پیامبر گونه امام راحل و نقش بی بدیل و ارزشمند ایشان، از دیگر عوامل پیروزی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بود.

نقش تبلیغات و رسانه در دوران دفاع مقدس

وی وحدت و یکپارچگی در بین آحاد مردم ایران را عامل دیگر دانست و تصریح کرد: دنیای استکبار متصور بود که با شروع جنگ می تواند بخشی از سرزمین ما را اشتغال کند و آنها گمان می کردند که آن وحدت و انسجامی که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمده است با این وقوع جنگ از بین خواهد رفت؛ این در حالی بود که عکس این تصورات به وجود آمد و وحدت و یکپارچگی مردم بیشتر از قبل شد.

صدفی ضمن اشاره به مطالب فوق تأکید کرد: ایثار و فداکاری دیگر عاملی است که در سایه سایر عوامل یاد می شود و این مهم موجب شد که تا هشت سال دفاع مقدس را با سرافرازی و سربلندی پیش ببریم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در خصوص نقش تبلیغات و رسانه در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: همان گونه که در هشت سال جنگ تحمیلی و در میادین مبارزه نیاز به تقویت بنیه دفاعی و نظامی بود؛ در آن دوران ما نیاز به تقویت بنیه معنوی رزمندگان نیز داشتیم؛ چرا که اگر ایمان راسخ ملت ایران نبود قطعا نه در انقلاب و نه در جنگ پیروز می شدیم.

تقویت انگیزه دفاع از کشور با استفاده از ابزار رسانه در دوران دفاع مقدس

وی بیان کرد: نقش تبلیغات نه تنها در راستای تقویت بنیه ایمانی و معنوی رزمندگان اسلام مؤثر بود بلکه این مهم نقش آفرینی بسیاری در جامعه اسلامی ما داشت.

صدفی افزود: کارکرد تبلیغات و رسانه را هم در سطح جامعه در شهرستان ها، بخش ها، روستاها نظاره گر بودیم و این مهم تأثیر گذار بود و هم نقش آفرینی رسانه را در جبهه های نبرد حق علیه باطل قبل، حین و بعد از عملیات شاهد بودیم که هر کدام دارای ویژگی های خاص بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در خصوص نقش تبلیغات در سطح جامعه در بخش های مختلف گفت: مهمترین مؤلفه ای که می توان از آن یاد کرد، تقویت انگیزه مردم برای دفاع از کشور و ملت است؛ چرا که در مرحله اول انگیزه مردم باید تقویت می شد تا پیوند مبارزه و جهاد با اعتقادات دینی و مکتبی عمیق می شد و تقویت این مولفه و رکن با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی بود که توسط تبیلغات و رسانه انجام می شد.

مقابله با تحریفات دشمن از طریق آگاهی بخشی مردم با استفاده از ظرفیت رسانه

وی اطلاع رسانی میدانی جنگ در جامعه را از دیگر کارکردهای تبلیغات در دوران دفاع مقدس دانست و ابراز کرد: مردم از وضعیت رزمندگان اسلام در میدان مبارزه به طرق مختلف مانند بلندگوهای مساجد، منبرهای مبلغین، پخش نوحه های حماسی، پایگاه های نماز جمعه و غیره آگاهی پیدا می کردند.

صدفی تأکید کرد: دشمن با امکانات، تجهیزات نظامی و نیروی انسانی در مقابل ما صف آرایی نکرد؛ بلکه با ابزار تبلیغ و رسانه علیه ما کار می کرد و در جهت تضعیف روحیه ملت گام بر می داشت. رژیم بعث عراق با استفاده از شایعه پراکنی و انعکاس اخبار کذب سعی در ایجاد یأس و ناامیدی در دل و اذهان ملت ایران بود اما ما با کار رسانه ای که انجام می دادیم و با ایثارگری های رزمندگان اسلام در جبهه، توطئه های دشمن خنثی می شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و تقویت افکار ملت ایران از دیگر کارکرهای تبلیغات و رسانه در دوران دفاع مقدس بود، عنوان کرد: ما از تمام ظرفیت های خود در جهت بصیرت افزایی، اطلاع رسانی، مبارزه با شایعات و تحریفات استفاده می کردیم.

تلاش بی نتیجه دشمن برای ایجاد تفرقه در هشت سال جنگ تحمیلی

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات دشمن، شایعاتی در جهت ایجاد تفرقه در بین مردم و یا بین مردم و مسئولان منتشر می کرد، ادامه داد: اگر دشمن در جایی موفقیت یک درصدی داشت، آن را به موفقیت بزرگ و قوی تبدیل می کرد.

صدفی در پایان خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی، مبارزه با شایعات، خنثی کردن توطئه ها، پشتیبانی و حمایت از رزمندگان و تقویت روحیه ایثار و کمک به رزمندگان از جمله اقدامات تبلیغات و رسانه در دوران دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها