به صورت همزمان در قم و سراسر کشور؛

همایش تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت برگزار شد

همایش تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت، امروز در سالن مجتمع فرهنگی امین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم و به صورت همزمان در مراکز استان‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 23September 2021

همایش تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت، امروز با حضور جمعی از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای روحانیت در سالن مجتمع فرهنگی امین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام «حیدر مصلحی» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در سخنانی با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای روحانی از لحاظ آماری بیشترین تعداد را نسبت به جمعیت خود در میان تمامی اقشار جامعه دارند.

وی افزود: هر چه زمان بیشتر می‌گذرد بر آمار شهدای روحانیت افزوده می‌شود، زیرا با بررسی‌های دقیق‌تر زندگینامه شهیدان والامقام مشخص می‌شود شهیدانی همچون شهید برونسی، از عالم طلبگی به جبهه راه یافته اند.

در ادامه‌ آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه طی سخنانی با تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) عنوان کرد: شبکه‌های معاند صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی، به شدت در حال برنامه ریزی و اقدام علیه ارزش‌های اسلامی هستند و حوزه‌های علمیه باید در مناسبات خود به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشند.

در این همایش‌ ۳۰ نفر از خانواده‌های شهدای روحانی، روحانیون پیشکسوت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و فعالان جبهه مقاومت در قم و ۱۷۰ نفر در مراکز استان‌ها تجلیل به عمل آمد.

در همایش تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت، حجج اسلام ‌«محمود محمدی عراقی» رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم، «سید جمال الدین میرمحمدی» رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، «سید حسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم و رییس بسیج اساتید و نخبگان حوزوی، «مجید منتظرزاده» فرمانده تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) و «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم حضور داشتند.

مرثیه سرایی به مناسبت اربعین حسینی (ع) و رونمایی از نمایشگاه سیر اسنادی نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، دانشنامه ملی روحانیت در دفاع مقدس، ۱۳ کتاب تولید شده از سوی سازمان نشر آثار روحانیت، ۵۰ اینفوگرافی سرداران شهید روحانی و همچنین رونمایی از قرارگاه رسانه‌ای همایش پرچمداران انقلاب اسلامی، از بخش‌های این همایش بود.

همایش فوق به صورت زنده از شبکه استانی سیمای نور پخش شد و شبکه‌های خبر، افق و قرآن و برخی شبکه‌های اینترنتی نیز پوشش خبری آن را در داخل و خارج کشور بر عهده داشتند؛ همچنین این همایش به صورت وبینار در مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سراسر کشور با حضور مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر مسئولان استان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار