فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان:

نقش مستقیم زنان در جنگ با تقدیم ۷ هزار شهید

«مطهری» گفت: وجود ۷ هزار شهید زن نشان از نقش مستقیم زنان در دوران دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۴۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ - 24September 2021

نقش مستقیم زنان در جنگ با تقدیم ۷ هزار شهید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، مراسم یادواره شهدا در بوستان سراج شهر کرمان برگزار شد.

«محمد مطهری» فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک تحولی را دنیا به وجود آورد که باعث ناراحتی و نگرانی دشمنان شد.

وی با بیان اینکه شعارهای انقلاب نقطه مقابل برنامه‌های استکبار جهانی برای دنیا بود، گفت: دشمنان انقلاب نگرانی خود را از همان ابتدا نشان دادند. ترور انقلابیون توسط نیروهای ساواک و طرفداران پهلوی که در ایران بودند از اولین اقدامات دشمن برای شکست انقلاب بود اما مردم انقلابی نشان دادند که با این کار دست از انقلاب بر نمی‌دارند.

مطهری افزود: نیروهای استکبار جهانی در اقدام بعدی با حمایت از نیروهای ضد انقلاب مسلح در شرق و غرب کشور می‌خواستند در این مناطق ایجاد ناامنی کرده و انقلاب را به چالش بکشند. حتی در غرب کشور مدافعین کشور را به شکل وحشتناکی به شهادت می‌رسانند. تا دربین مردم و رزمندگان ایجاد وحشت کنند اما رزمندگان با حضور در این منقطه کردستان را آرام کردند.

وی حمله نظامی آمریکا به ایران و کودتای نوژه در همدان را از دیگر اقدامات دشمنان ایران و انقلاب دانست و تصریح کرد: زمانی که تمام توطئه‌ها علیه انقلاب شکست خورد دشمنان با حمایت از حکومت بعثی عراق و تشویق صدام به جنگ علیه ایران، باعث آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور و درگیری ۵ استان شدند.

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه فرار بنی‌صدر یک تحولی را در روند جنگ به وجود آورد، افزود: رهبری امام خمینی(ره) تحرکات خوبی را در جبهه‌ها به وجود آورد. اولین اقدام رزمندگان شکستن حصر آبادان بود که در زمان بنی‌صدر محقق نشده‌ بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم و بسیجی‌ها در صحنه دفاع مقدس، سبب شد عملیات‌ها یکی پس از دیگر شروع شود. به بیان خاطراتی از دوران مقدس پرداخت و تصریح کرد: پیروزی‌های پی‌درپی رزمندگان و آزادسازی شهرهای مختلف، این خواسته را در مردم تقویت کرد که شهر خرمشهر هم باید آزاد شود. و رزمندگان ما توانستند خرمشهر را آزاد و بیش از ۱۶ هزار عراقی را به اسارت درآورند. که این نتیجه مدیریت اسلامی و ولایت فقیه بود که نشان داد می‌تواند هر بن‌بستی را بشکند.

مطهری با اشاره به اینکه استکبار جهانی در نهایت متوجه شد که صدام نمی‌تواند جمهوری اسلامی شکست دهد در نتیجه نقطه نظرات ایران را در قطعنامه ۵۹۸ پذیرفتند، گفت: پس از این قطعنامه صدام همچنان اقداماتی را انجام داد و به دنبال این بود که خرمشهر را دوباره تصرف کند. اما نقش حاج قاسم سلیمانی هم در آزادی و هم در حفظ خرمشهر بسیار مهم و اثرگذار بود. زیرا زمانی که عراقی‌ها در حال پیش‌روی به سمت خرمشهر بودند، حاج قاسم با فرماندهی هوشمندانه و مقاومت در برابر عراقی‌ها مانع از رسیدن دوباره آن‌ها به خرمشهر شد.

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان نقش زنان را نیز در دوران دفاع مقدس بسیار مهم دانست و گفت: وجود ۷ هزار شهید خانم نشان از نقش مهم و مستقیم زنان در دوران دفاع مقدس دارد. علاوه‌بر آن زنان در بحث پشتیبانی از جنگ نیز اقدامات زیادی انجام دادند. و با تشویق فرزندان و همسران خود برای حضور در جنگ، بسیار تاثیرگزار بودند.

 

نقش مستقیم زنان در جنگ با تقدیم ۷ هزار شهید

 

نقش مستقیم زنان در جنگ با تقدیم ۷ هزار شهید

نقش مستقیم زنان در جنگ با تقدیم ۷ هزار شهید

نقش مستقیم زنان در جنگ با تقدیم ۷ هزار شهید

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها