مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

فرهنگ دفاع مقدس راه برون رفت کشور از مشکلات است

سردار «ملکی» گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است.
کد خبر: ۴۷۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ - 24September 2021

فرهنگ دفاع مقدس راه برون رفت کشور از مشکلات استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سخنرانی پیش از خطبه این هفته مرکز استان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: سومین روز از هفته دفاع مقدس به نام «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» نامگذاری شده است و یکی از برنامه‌های امروز سخنرانی فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه نمازجمعه است.

وی افزود: جنگ تحمیلی عراق و جهان استکبار علیه ایران منحصر بفرد بود و در واقع جنگ جهانی سوم بود در مقیاس کوچکتر.

سردار ملکی اضافه کرد: دو ابرقدرت شوروی و آمریکا و کشور‌های اروپایی؛ انگلیس، آلمان و فرانسه، کشور‌های عربی؛ عربستان، سودان، کویت، مصر و اردن و به شکلی همه جهان حامی صدام بودند که نظام مقدس جمهوری اسلامی را از روی زمین بردارند.

این مسئول با بیان اینکه جنگ تحمیلی طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم بود و هشت سال به طول انجامید، افزود: این جنگ در حالی شروع شد که رژیم بعث با پشتوانه عظیم بود و ساختار کشور ما هنوز شکل نگرفته بود و کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مناطق اهل سنت، بندر ترکمن وضعیت مناسبی نداشتیم و با وجود تحریم اقتصادی و همجمه‌های فرهنگی و مشکلات دیگر پیروز میدان بودیم.

سردار ملکی ادامه داد: دشمن در محاسبات خود و بررسی توان رزم ما به روحیات، عقیده، دین، عاشورا، عشق به امام حسین و نظام و قدرت امام و ولی فقیه توجه نکرد و محکوم به شکست شد.

وی با بیان اینکه دشمن امام را نشناخته بود که امام با بها دادن به جوانان و نوجوانان، جنگ را مدیریت کرد، ادامه داد: امام جوانان را تربیت کرده بود و انسجام داد و با ایجاد وحدت و اتحاد بین نیرو‌های مسلح جنگ را رهبری و فرماندهی کرد و همه در خدمت دفاع مقدس بودند. همه را بر علیه خصم زبون و کفر همه را بسیج کرده بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز در روزشمار هفته دفاع مقدس روز زنان است به نقش زنان در جنگ پرداخت و گفت: زنان در جنگ حماسه‌هایی آفریدند که در اسناد جنگ آمده است و ما هم به چشم خودمان دیدیم.

سردار ملکی با اظهار اینکه دشمن در محاسباتش بسیج و سپاه را لحاظ نکرده بود که با پشتیبانی ارتش، کربلای ۵ را خلق کردند و والفجر ۸ را ساختند، به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و افزود: بعضی‌ها به ما خرده می‌گیرند که چرا قطعنامه را دیر قبول کردید و ما آخر جنگ در بعضی از جبهه‌ها مجبور شدیم بدلایلی عقب نشینی کنیم و چرا امام جام زهر را نوشید؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در کلیت روی بند‌های قطعنامه حرف داشتیم و استراتژی ما این بود، اضافه کرد: باید متجاوز مشخص می‌شد و عراق متجاوز بود و ما کاری با عراق نداشتیم.

سردار ملکی با بیان اینکه عراق با سه سپاه و ۱۲ لشکر بطور رسمی در ۳۱ شهریور ۵۹ به کشور ما حمله کرد، بیان داشت: عراق جنگ را از ۲۳ بهمن ۵۷ به طور غیررسمی علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده بود و ۶۳۷ تجاوز دریایی و هوایی و زمینی رژیم بعث در سازمان ملل ثبت شده است.

این مسئول با بیان اینکه مردم ایستادگی، صبوری و مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ دفاع مقدس رمز پیروزی کشور است و با این فرهنگ کشور ما بیمه شده است و سرچشمه آن فرهنگ عاشورا و کربلا و فرهنگ اربعین است.

سردار ملکی گفت: مردم در جنگ صبور بودند و اخلاص داشتند و امروز راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، فرهنگ دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار