فرمانده سپاه «الغدیر» استان یزد:

«دفاع مقدس» دفاع و حمایت تمام عیار از «ولایت» بود

سردار «پورشمسی» گفت: بار‌ها شنیده ایم از نقاط قوت ما در دفاع مقدس، دفاع و حمایت تمام عیار از ولایت بود.
کد خبر: ۴۷۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ - 24September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس به همه مردم ولایت مدار استان یزد و هم چنین تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: نهضت حضرت امام خمینی (ره) بر مبنای قیام امام حسین (علیه السلام) در عاشورای حسینی شکل گرفت و راه ائمه، راه قرآن، امام و ولایت در حقیقت بهانه‌ای بود برای شکل‌گیری این نظام.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: زمانی که امام راحل (ره) در ایران قیام فرمودند، وضعیت بسیار اسفبار شیعیان خصوصاً مسلمانان در جهان هستی وجود داشت. در منطقه «جبل عامل» یکی از مناطق شیعه‌نشین در «لبنان»، به فرموده «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، قبل از اینکه مثل آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران اگر روی بیاورند، اگر در این منطقه یکی از این شیعه‌ها فوت می‌شد، ۷۰ فقیه بر پیکر آن نماز می‌خواندند. وضعیت شیعیان در جهان اینگونه بود، ولی زمانی که امسال رضاخان ملعون و آتاتورک در ایران اسلامی و در ترکیه در جهان اسلام شروع به فعالیت کردند کار به جایی رسید که در جبل عامل بسیاری از شیعیان به فرقه سنی روی آوردند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها مسیحی شدند، زنان و دختران شیعی به خاطر اینکه شکم خود را سیر کنند به تن‌فروشی روی آوردند، در چنین شرایطی بود که علی رغم تلاش استکبار جهانی، شاه ملعون را به عنوان ژاندارم منطقه تجهیزات نظامی خودش مجهز کرده بود، انقلاب اسلامی پیروز شد.

سردار پورشمسی افزود: شاه ملعون در جریان قیام مردم ایران، در دی ماه سال ۵۷ گفته بود که من هنوز از سلاح‌های پیشرفته خود و f۱۴‌های خود استفاده نکردم. این ملعون به نظرش می‌آمد که قیام حضرت امام راحل(ره) یک پیام مادی و ابزاری است و شناختی از معنویت و انسانیت و قرآن نداشت. در چنین شرایط سختی انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی با بیان اینکه اولین دشمنی‌های دشمنان در روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۳ بهمن ۵۷ با ترور کوی منافقین در تهران و با شهادت رساندن عده‌ای از مسلمانان در تهران جنگ تمام عیار جهان بر علیه این قیام الهی آغاز شد ادامه داد: زمانی که گروه‌های مختلف تحت عنوان قاعده‌های مختلف بر فرهنگ نظام ما در حال جنگ بودند و این نظام الهی را می‌خواستند در ابتدای راه متوقف کنند، صدام مغرور با ۴۸ یگان زمینی، ۱۱ لشکری پیاده، مکانیزه و زرهی، استفاده از گارد ریاست جمهوری، استفاده از ۸۰۰ قبض توپ، ۵۴۰۰ قبض تانک، ۳۰۶ هواپیما و بیش از ۵۰۰ بالگرد به ایران اسلامی حمله کرد.

وی افزود: روز اول دفاع مقدس یعنی ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، ۱۹۲ پرواز هواپیما‌های صدام، مهرآباد، دزفول، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، شیراز، ایلام و تبریز را مورد حمله هوایی قرار داد.

وی با اشاره به سخنان امام راه حل(ره) ادامه داد: امام خمینی با آن اندیشه بلند خود فرمود: نترسید! دزدی آمده، سنگ انداخته و رفته. حضرت امام(ره) به عنوان مرجع تشیع در جهان اسلام فرمودند: والله هرگز نترسیدم.

سردار رضا پورشمسی با اشاره به قدرت و ایمان سردار رشید اسلام حاج «قاسم سلیمانی» اذعان داشت: ایشان شاگرد مکتب امام است، دیدیم که هیچگاه نترسید، زمانی که داعش منطقه ای را در محاصره کامل قرار داده بود بدون ترس وارد نبرد میدان شد.

وی به شهامت شهید «محسن حججی» اشاره کرد و افزود: شهید حججی را همه مردم ایران دیدند، زمانی که توسط داعش دستگیر شد و این ترس در چهره این مرد بزرگ دیده نشد. چرا؟ چون خداوند متعال در قرآن این وعده را داده است اگر به به غیر از خدا از هیچ چیز نترسید پیروزی از آن شماست.

فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به بیانات شهید «مطهری» اضافه کرد: من حماسی‌تر از این جمله در نهج البلاغه ندیدم، اگر شما بمیرید، ولی پیروز باشید زنده خواهید بود، ولی اگر زنده باشید و در مقابل دشمن ذلیل شوید هرگز زنده نخواهید بود و در حقیقت مرده اید.

دفاع مقدس، دفاع و حمایت تمام عیار از ولایت بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهامت و ایمان رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رزمندگان ما با همچین تفکری و همچین بینشی بودند. مردم ما، شهدای ما، رزمندگان ما، جنگ ۲۸۸۸ روز را به نفع خود به پایان بردند. بار‌ها شنیده ایم از نقاط قوت ما در دفاع مقدس، دفاع و حمایت تمام عیار از ولایت بود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: بار‌ها شنیده‌ایم، امید ما نصرت الهی بود، توجه ما به جوانان مومن و انقلابی بود که مدیریت جنگ را به عهده گرفته بودند، در دوران دفاع مقدس برادری و برابری همدلی را در میدان جاری و ساری کردیم و نهایتاً توانستیم دفاع مقدس را به خوبی دنبال کنیم.

وی با اشاره به بیانات شهید «آوینی» افزود: شهید آوینی می‌گوید: چیزی که باعث شد ما دفاع مقدس را علی‌رغم همه هجمه‌ها و نابرابری‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس با موفقیت پشت سر بگذاریم در حقیقت یک عبارت بود و «زمان آگاهی» بود، بصیرت دینی، بصیرت ولایی بود. بصیرت ولایی داشتن است که رزمندگان ما در جای جای ایران اسلامی به فرمان حضرت امام لبیک بگویند و جنگ را به نفع خود به پایان برسانند.

سردار پورشمسی با بیان اینکه چرا باید سالروز جنگ و کشت و کشتار و خونریزی را گرامی بداریم؟ تصریح کرد: دیدیم در این روز‌ها مردم این روز را تبریک می‌گویند و گرامی می‌دارند، در پاسخ به این سوال باید بگویم، اگر ما جنگ هشت ساله را به نگاه جنگ داشته باشیم چیزی به غیر از خون و خونریزی نیست و اگر نگاه ما به جنگ، یک حرکت مبنایی برای عده‌ای که به فرمان ولایت و به فرمان امام حرکت کردند و در مسیر اعتقادات و یک فرهنگ متعالی به سمت یک جهاد الهی حرکت کردند نگاه کنیم، دفاع مقدس می‌شود دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس را به هم تبریک می‌گوییم.

در هفته دفاع مقدس تجلی ولایت، قدرت امامت در تفکر شیعی شکل می‌گیرد

وی افزود: چرا که در این هفته است که تجلی ولایت، قدرت امامت در تفکر شیعی شکل می‌گیرد. رزمندگان ما تابع ولایت بودند، تابع قرآن بودند، در حقیقت پیرو «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» بودند، رزمندگان ما برابر باور‌های الهی و ولایی امام خود به غیر از خدا از هیچ چیز دیگر نمی‌ترسیدند.

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰  گفت: استکبار جهانی در سند منتشر‌ه‌ی ۲۰۳۰ خود، چیزی که امروزه دنبال می‌کند برابری جنسی است. یکی از هدف‌های عمده‌ای که مطرح می‌کنند بحث هنجار‌هاست. جابجایی هنجار‌های اسلامی با هنجار‌های غربی است.

فرمانده سپاه الغدیر افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند در پایان دفاع مقدس، دفاع مقدس به پایان رسیده است. در عرصه جنگ هم، بعد از جنگ ۲۸۸۸ روزه ایران و عراق و در حقیقت ایران با استکبار جهانی، ۱۴ جنگ دیگر آمریکایی‌ها در منطقه راه انداختند تا با اندیشه اسلام ناب محمدی مبارزه کنند. آن‌ها اول از «اسلام ستیزی» شروع کردند و بعد دیدند اسلام‌ستیزی فایده ندارد، با «اسلام هراسی» ادامه دادند، «اسلام سازی» کردند و داعش را به عنوان اسلام جدید معرفی کردند، خون و خونریزی به راه انداختند و امروز در مکتب‌خانه استکباری «اسلام گریزی» را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد، در ابتدایی‌ترین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی، حزب الله فلسطین شکل گرفت، حزب الله لبنان شکل گرفت، مجلس اعلای عراق، حزب افغانستان، حزب تونس و ده‌ها حزب دیگر تشکیل و گروهی که به داد مسلمین و مسلمانان ستم دیده می‌رسد شکل گرفت، این اندیشه متعالی و بلند حضرت امام راحل(ره) بود.

سردار پورشمسی اذعان داشت: دشمنان ما و استکبار جهانی بعد از ۱۵ جنگ به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند در مقابل ابزار‌هایی که دارند در مقابل ما پیروز شوند، ابزار‌های غربی کارایی برای آنان نداشت و خود در سند ۲۰۳۰ منتشر می‌کنند که آن چیزی که می‌توانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نابود کند و متوقف کند در حقیقت توجه به هنجار‌هاست.

وی افزود: امروز دشمن یک نگاه راهبردی و اساسی به هنجار‌های ما، حجاب و حیا دارد. همه مسئولین، همه خدمتگزاران و آحاد مسلمان و مسلمین، مردم ولایتمدار باید توجه داشته باشند که هنجار‌های اسلامی را توجه ویژه به آن داشته باشیم.

سردار رضا پورشمسی با بیان اینکه دشمنان بار‌ها برای ما شرط‌های متعدد گذاشتند و از آنجایی که مردم ما گوش به فرمان ولایت بودند گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان بودند هیچ کدام از این شرکت‌ها تحقق پیدا نکرد تشریح کرد: نماینده سفارت خبیث انگلیس می‌گوید، ما پنج شرط داریم که می‌توانید از این جنگ رهایی پیدا کنید و گرنه دنیا دست از سر شما نخواهد کشید.

وی گفت: اولین شرط را حذف «ولایت مطلقه فقیه» می‌دانند، دومین شرط حذف سپاه و بسیج در نظام الهی و مقدس جمهوری اسلامی است. سومین شرط برگزاری انتخابات آزاد، بدون دخالت شورای نگهبان و چهارمین شرط پایان جنگ به رسمیت شناختن اسرائیل غاصب می‌دانند. پنجمین شرطی که انگلستان خبیث مشخص می‌کند رفع حجاب اجباری در ایران اسلامی است.

اهمیت حفظ حجاب اسلامی ارزشی برابر با ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد

فرمانده سپاه الغدیر یزد اذعان داشت: حجاب اسلامی ارزشی برابر با ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داردُ حجاب اسلامی ایران ارزشی برابر با سپاه و بسیج و شورای نگهبان دارد و ارزش حجاب اسلامی به اندازه به رسمیت شناختن اسرائیل غاصب برای دشمن مهم است. لذا بعد از آن هزاران جنگ دشمن به یک نقطه و نتیجه رسیده است که به جای استفاده از ابزار‌های جنگی باید از هنجار‌های اسلامی استفاده کرد. آن هنجار‌ها را از بین بردن انحرافات بزرگ از نقاط بسیار کوچک شروع می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئولین ما باید این نکته را مدنظر داشته باشند که دفاع مقدس به پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد. این جهاد همچنان ادامه دارد و آن چیزی که امروز در جهان امروز نیاز داریم و بیشتر از گذشته به آن نیاز داریم عبارت شهید آوینی است. نیاز به «زمان آگاهی» داریم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح دلاورانی هستند که آماده‌تر از گذشته با زمان آگاهی بسیار خوب آماده اند افزود: انشالله بتوانند این جهاد مقدس را که تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه خواهد داشت ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار