امام جمعه مهریز:

فلسفه وجودی جبهه و شهادت تحریف نشود/ دوران دفاع مقدس باید بازخوانی شود

حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» گفت: مردم ما و یادگاران هشت سال دفاع مقدس باید مسائل جنگ را برای نسل جدید بیان کنند که فلسفه وجودی جبهه و شهادت تحریف نشود.
کد خبر: ۴۷۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 24September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام‌والمسلمین «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با شهامت و ایمانی که داشتند اجازه ندادند انقلاب ما خدشه دار شود. دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که باید به عنوان یک فرهنگ در کشور ما انشالله پابرجا خواهد ماند.

امام جمعه مهریز افزود: مردم ما و یادگاران هشت سال دفاع مقدس باید مسائل جنگ را برای نسل جدید بیان کنند که فلسفه وجودی جبهه و شهادت تحریف نشود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اذعان داشت: ما در دفاع مقدس کوتاهی کردیم. البته کارهای خوبی صورت گرفته است اما کم است. ابعاد دفاع مقدس به طور کامل برای نسل امروز تبیین نشده است. باید امروز آنچه را که حقیقت است بارها و بارها بگوییم تا گمان تحریف بوجود نیاید. خیلی‌ها می‌خواهند ارزش های دفاع مقدس به بوته فراموشی سپرده شود و شبهه ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس باید این فرصت ایجاد شود و به یاد و خاطره بسنده نکنیم افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از مقام جانبازان و رزمندگان آن زمان یک بعد قضیه است اما باید از این فرصت در قالب‌های مختلف استفاده کرد.

امام جمعه شهرستان مهریز افزود: یادگاران جنگ کسانی که از نزدیک شاهد بودند و در کنار شهدا بودند و جملاتی را در لحظات آخر جاری می‌کردند، وصیت شهدا را با گوش خود شنیدند، حرکات و رفتار شهدا را رزمندگان دیدند. بعد معنوی دفاع مقدس، ناله‌های در شب‌های عملیات، بردن نام «یا حسین» و «یا زهرا»ی رزمندگان ابعاد دفاع مقدس است. 

امام جمعه مهریز با اشاره به اهمیت تبیین ابعاد دفاع مقدس برای نسل جوان گفت: تعاون، انسجام، همکاری و خواندن نماز شب از سوی رزمندگان مهم‌ترین ابعاد جنگ و دفاع مقدس است که باید برای افراد تبیین شود.

وی در ادامه با بیان این‌که اگر ابعاد و هدف والای دفاع مقدس نادیده گرفته شود آینده کشور ایران مورد تهدید قرار می‌گیرد، گفت: منطق مقاومت در هشت سال دفاع مقدس مبنی برحکمت و عقلانیت است که اگر این مسئله برجامعه حاکم شود قطعاً پیروز خواهیم شد.

دوران «دفاع مقدس» باید بازخوانی شود

خطیب جمعه مهریز افزود: دوران دفاع مقدس باید بازخوانی شود، در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این نکته اشاره کردند که برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت. از تجربه‌ها باید درس گرفت. اگر از این راهبرد غفلت شود دروغ‌ها به جای حقیقت نشانده می‌شوند.

محی الدینی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اذعان کرد: طی دوسال گذشته که دانش آموزان نتوانستند در مدارس حضور داشته باشند باعث ایجاد صدمات و لطمه‌های سنگینی به این قشر شده است.

امام جمعه مهریز خاطر نشان کرد: هم اکنون شهرستان مهریز از نظر علمی و نخبه پروری پیشرفت خوبی داشته و باید در رسیدن به معنویات نیز تلاش بیشتری کرد.

وی گفت: والدین باید در خانه اول دانش آموزان، زمینه آموزش را فراهم کنند و آن‌ها را آماده شروع سال تحصیلی جدید مبتنی بر قوانین و مقرار حاکم کنند.

امام جمعه مهریز ادامه داد: هم اکنون به علت شیوع ویروس کرونا سال تحصیلی متفاوتی در پیش است و نباید دو گانگی بین والدین و متولیان مدارس به وجود آید.

محی الدینی به مسئولین و معلمان توصیه کرد: ارزش‌ها دینی، مذهبی و معنویت دانش آموزان را در کنار علم آموزی تقویت کنند.

وی به اهمیت تزریق واکسن کرونا اشاره و یادآور شد: تزریق واکسن امری است که به سلامت جامعه مربوط می‌شود و کسانی که با تبلیغات سوء باعث کاهش این تزریق می‌شود مسئول هستند.

محی الدینی گفت: هم اکنون که دانش آموزان به بهانه آموزش وارد فضای مجازی شده اند نباید فرصت‌ها به دست آمده را به تهدید تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: والدین باید هشدار‌های پلیس ناجا را در خصوص فضای مجازی جدی بگیرند و رعایت کنند.

محی الدینی به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: روز اربعین سرآغاز حرکتی پربرکت که در طول قرن‌ها که هر ساله باشکوه‌تر و پرجاذبه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: امام حسین کشتی نجات و چراغ هدایت است که فلسفه وجودی او در زیارت اربعین بیان شده است.

محی‌الدینی در بخش دیگر سخنان خود به مواضع مقتدارنه رئیس جمهور ایران در سازمان ملل اشاره و خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری که سخنان مقتدرانه بیان می‌کند قطعاً ارزش‌ها و اقتدار را در عمل هم نشان خواهد داد.

وی افزود: در دستور کار امروز رئیس جمهور خدمت به مردم در اولیت قرار دارد که این یعنی مدیریت جهادی و انجام مطالبات به حق مردم محروم است.

محی الدینی با بیان این که روز اربعین یکی از نشانه‌های انسان با ایمان و سرآغاز حرکت عظیمی در تاریخ است، گفت: باید مراسم عزاداری اربعین به نحواحسنت برای افرادی که از این پیاده روی بزرگ جامانده اند برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار