امام جمعه خرم آباد:

علم، دین، تعلیم و تربیت همراه با یکدیگر معنا دارد

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: علم و دین و تعلیم و تربیت همراه با یکدیگر معنا پیدا می‌کند، امیدواریم که عقب‌افتادگی‌های تحصیلی و علمی به دلیل وجود بیماری کرونا رفع شود.
کد خبر: ۴۷۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ - 24September 2021

علم و دین و تعلیم و تربیت همراه با یکدیگر است

به گزارش دفاع‌پرس حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امام جمعه خرم آباد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به شعار روز سوم هفته دفاع مقدس به نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت، اظهار داشت: حضور بانوان در صحنه‌های جنگ تحمیلی، پشت جبهه‌ها و پس از جنگ در حوادث سیاسی، رویدادهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و در میدان سازندگی همه حکایت از فعالیت ارزشمند و مفید بانوان با حفظ و رعایت عفاف و حجاب است؛ به برکت نظام جمهوری اسلامی زمینه رشد و کمال علمی و معنوی و اخلاقی برای بانوان فراهم‌شده است و بانوان زیادی به کمالات علمی و اخلاقی نائل شدند.

وی افزود: استان و کشور ما همچنان مبتلا به ویروس کرونا می‌باشد البته با گسترش واکسیناسیون بیماری رو به افول و کاهش است؛ رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات غیرضروری، برای برگشت به زندگی عادی ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: این هفته سالروز شهادت جمعی از شخصیت‌های بزرگ اسلام، سیاسی و انقلابی ازجمله اُویس قرنی از صحابه امام علی (ع)، شهادت روحانی مبارز سید عبدالکریم هاشمی نژاد توسط منافقین و شهادت سرداران اسلام، شهید فلاحی، کلاهدوز، نامجو، فکوری و جهان‌آرا در سال ۱۳۶۰ است، این شخصیت‌ها هرکدام در زمان خود در پیشبرد اهداف متعالی اسلامی منشأ اثرات فراوان شدند برای همه از پیشگاه خداوند متعال، مقامات متعالی را درخواست می‌کنیم.

شاهرخی با اشاره به‌ضرورت تنوع‌بخشی به در ارتباط و تعاملات با کشورها، گفت: رئیس‌جمهور هفته پیش در سفر به پایتخت تاجیکستان، در اجلاس سازمان همکاری شانگهای حضور پیدا کردند، ان‌شاءالله با این حضور فرصتی راهبردی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، پولی، بانکی و انرژی و فرصت مناسب‌تری برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور فراهم شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره سالروز اربعین حسینی، بیان کرد: حادثه کربلا، شهادت امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش جز تلخ‌ترین حوادث در تاریخ بشریت است اما هم‌چنین به اسارت بردن دختران پیامبر اسلام جز تلخ‌ترین حوادث روزگار است محققین برآورد کردند مسیری که کاروان طی کرده تا به مدینه برگشته است، چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بوده و در این مسیر حوادث تلخی به وجود آمده است.

وی با اشاره به ناله سردادن کاروان در برگشت به کربلا در روز اربعین، یادآور شد: زمانی که بازماندگان را از کنار پیکر شهدا عبور دادند، همه ناله سر دادند وقتی حضرت زینب (س) چشمش به پیکر برادرش افتاد از شدت غم سخنانی بر زبان آورد که دوست و دشمن گریه کردند؛ آن زمان که وارد شام شدند شهر آذین بسته‌شده بود و خاندان پیامبر (ص) را طناب بسته وارد مجلس یزید کردند، در کوفه و شام حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با سخنرانی کوبنده، یزید را سرزنش کردند و فضایل امام حسین (ع) را بازگو کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: آموزش‌وپرورش از روز پنج‌شنبه، اول مهر کار تعلیم و تربیت را آغاز کرده است، علم و دین و تعلیم و تربیت همراه با یکدیگر است، امید که عقب‌افتادگی‌های تحصیلی و علمی به دلیل وجود بیماری کرونا رفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار