سخنران آیینی:

مردم آیین‌های اربعین را در شهر و محله خود اجرا کنند

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در نکوداشت حماسه بزرگ اربعین می‌توانیم شرایط را با حضور هیئات و گروه‌های مختلف با ایجاد موکب‌ها، پیاده‌روی اربعین را در محله خود شبیه‌سازی کنیم.
کد خبر: ۴۷۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳ - 24September 2021

مردم آیین‌های اربعین را در شهر و محله خود اجرا کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید علیرضا حسینی» از سخنرانان مطرح کشور در گفت‌وگویی  با اشاره به آیه ۸ «سوره مبارک صف» درباره  حاکمیت اراده الهی در برابر هر نوع خواسته و مخالفتی، اظهار داشت: همه انسان‌ها در برابر اراده الهی ناتوان هستند و خداوند متعال اراده کرده که نور اباعبدالله الحسین (ع) را به نهایت کمال برساند که هم اکنون این نور در کل عالم فراگیر شده است.

مناسک اربعین را در کوچه و محلات با ایجاد موکب به همان شکل پیاده‌روی اربعین برگزار کنند

وی در ادامه در باب موضوع اربعین گفت: در روایات مختلف اشاراتی به اهمیت زیارت اربعین داریم و ما در نکوداشت این حماسه بزرگ می‌توانیم در کوچه و محلات، شرایط را با حضور هیئات و گروه‌های مختلف با ایجاد موکب‌ها و پخش نغمات مرتبط، به همان شکل و شمایل پیاده‌روی اربعین در کربلا ایجاد و شبیه‌سازی کنیم که البته این اتفاق در برخی از شهر‌های ایران اجرا می‌شود و مردم به صورت خودجوش  فضا را اربعینی کرده‌اند.

هر خانه یک موکب با زدن پرچم بر سر درب خانه‌ها و دادن اطعام به عزاداران

حجت‌الاسلام حسینی تصریح‌کرد: به هیئات و خانه‌ها پیشنهاد می‌کنم که در ایام اربعین پخت و پز‌هایی داشته باشند و با عنوان «هر خانه یک موکب» با زدن پرچم‌هایی بر سر درب خانه‌ها و دادن اطعام به زوارحسینی پذیرایی هرچند مختصر به عمل بیاورند.

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای تبلیغ اربعین

وی افزود: از تمامیت ظرفیت رسانه، از تلفن همراه شخصی گرفته تا رسانه‌های مختلف خبری و مکتوب و همچنین صدا و سیما جهت پوشش حضور بزرگان ادیان مختلف در ایام اربعین استفاده کنیم و این کنش بزرگ را باید به عالم نشان داد.

امام حسین (ع) شخصیتی فراملی و فرا مذهبی است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: فراملی بودن شخصیت امام حسین (ع)  به این معنی است که در ایام اربعین از اکثر کشور‌های دنیا به کربلا می‌آیند و فرا مذهبی بودن ایشان به این معنی است که از اکثر ادیان و مذاهب در اربعین به زیارت سیدالشهداء مشرف میشوند و این از معجزات اباعبدالله الحسین (ع) است.

پیوند عمیق بین دوملت ایران و عراق با محوریت جهاد و اربعین

 سخنران آیینی در پایان با تأکید بر ایجاد پیوند عمیق بین دوملت ایران و عراق با محوریت جهاد و اربعین گفت:
اربعین را یک فرصت بدانیم و از نقاط مشترک بین دو ملت مانند استفاده از شعار‌های حسینی «حب الحسین یجمعنا»،   استفاده از تصاویر حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس به عنوان نماد جهاد، پخش نوحه‌هایی که به طریقی به ایجاد ارتباط کمک می‌کنند و یا دعوت از زوار عراقی برای حضور در موکب‌ها را می‌توان در جهت بهود روابط استفاده کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها