مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

اقتدار محصول جهاد و مقاومت است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: شعار چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس «ما مقتدریم» اعلام شده است. ملتی که اهل تکلیف‌گریزی، سازش با دشمن و تنها گذاشتن ولایت باشد مقتدر نخواهد بود بلکه اقتدار محصول ایثار، ایستادگی، مقاومت و جهاد است.
کد خبر: ۴۷۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ - 24September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت طرقبه امروز با حضور حجت‌الاسلام «محمدحسن ایزدی» امام جمعه شهر طرقبه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «حسین عباس‌زاده امامی» نماینده مردم طرقبه، شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام چالیدره برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: ۴۱ سال پیش هنگامی که تنور جنگ شعله‌ور شد کسانی که این جنگ را به جمهوری اسلامی تحمیل کردند به دنبال براندازی انقلاب اسلامی بودند. آنها نیامده بودند که با ناکامی و شکست منطقه را ترک کنند. استکبار در محاسبات خود در تجاوز به ایران اسلامی دچار اشتباه شده بود. آنها بدون شناخت نسبت به‌ امت حزب‌الله و امام خمینی (ره) تصور داشتند که آنچه طرح‌ریزی کردند به آسانی به سرانجام خواهد رسید.

این مسئول تصریح کرد: با آغاز جنگ تحمیلی، امام خمینی (ره) از آحاد ملت خواست که آموزش ببینند و در جبهه‌ها حضور پیدا کنند. مردم ایران به فرمان امام جامعه لبیک گفتند و با عزت و ولایتمداری و با از خودگذشتگی گام در میدان جهاد گذاشتند و آن افتخارات را آفریدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: خراسان علی‌رغم اینکه از مناطق عملیاتی فاصله بسیاری داشت اما نقش تعیین‌کننده‌ای در دفاع مقدس ایفا کرد. تعداد یگان‌های رزمی، مهندسی و پشتیبانی، حضور گسترده رزمندگان خراسانی در این حماسه جاوید و پشتیبانی مردم خراسان از جنگ بیانگر آن است که ملت ایران در دفاع مقدس ید واحد بودند و با نبرد بی‌امان خود پاسخ دندان‌شکنی به زیاده‌خواهی‌های استکبار دادند. امروز مردم جهان از کانون پرخروش ایثار مردم ایران در دوران دفاع مقدس بهره‌مند هستند.

یوسفعلی‌زاده گفت: شعار چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس «ما مقتدریم» است. ملتی که اهل تکلیف‌گریزی، سازش با دشمن و تنها گذاشتن ولایت باشد مقتدر نخواهد بود. اقتدار محصول ایثار، ایستادگی، مقاومت و جهاد است. دفاع‌مقدس در بستر زمان جاری‌ست. هر روز ملت ایران در حال ایستادگی و مقاومت در برابر بدخواهی‌های دشمن و صیانت از داشته‌های ایمانی و انقلابی خود است. داشته‌هایی که دشمن همواره در کمین است تا به آنها خدشه وارد کند و یا از بین ببرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: ایران اسلامی از همه مؤلفه‌های قدرت برخوردار است ولذا باید با استفاده از نیروهای متعهد و کارآمد به بهترین نحو از این مؤلفه‌ها‌ در جهت اعتلای بیش‌ازپیش نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره برد. وظیفه ثابت آحاد جامعه به‌خصوص پیشکسوتان جهاد و مقاومت آن است که نااهلان را بشناسند و از میراث امام و شهیدان صیانت کنند.

این مسئول ادامه داد: ۴۱ سال از دفاع مقدس می‌گذرد و جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا، ازخودگذشتگی رزمندگان و ایثارگران و ایستادگی امت همیشه در صحنه ایران اسلامی امروز در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است. باید تلاش کنیم با مدیریت و روحیه جهادی بعضی از عقب‌ماندگی‌هایی که وجود دارد را برطرف کنیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد. لازمه تحقق این مهم، صیانت از انقلاب اسلامی که محصول خون شهداست و پررونق نگهداشتن خیمه حضرت سیدالشهدا (ع) در کشور امام حسین (ع) است.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به تقارن اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان داشت: مضمون دفاع مقدس و اربعین این است که یاد شهیدان در دل ما و راه شهیدان تا ابد پیش چشم ماست. اربعین حسینی را حضرت زینب (س) و قافله سیدالشهدا (ع) زنده نگه داشت. یاد و نام شهدای کربلای ایران را نیز ما باید زنده نگه داریم و راه آنان را ادامه دهیم. آحاد مردم در این حرکت انقلابی خود باید کوشش کنند دچار غفلت نشوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: راه شهیدان راه جهاد، مقاومت، خدمت به مردم و تبعیت از ولایت، پیش روی ماست. پیشکسوتان دفاع مقدس با کوله‌باری از تجربه و خدمت خالصانه، راه شهیدان را ادامه خواهند داد تا فرهنگ غنی ایثار و مقاومت نسل به نسل در خانواده آنها منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها