میشل عون:

تهدیدات مداوم اسرائیل مهمترین دغدغه دولت لبنان است

رئیس جمهور لبنان با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: تهدیدات مداوم اسرائیل مهمترین دغدغه دولت لبنان است.
کد خبر: ۴۷۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱ - 24September 2021

تهدیدات مداوم اسرائیل مهمترین دغدغه دولت لبنان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، میشل عون رئیس جمهور لبنان طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: تهدیدات مداوم اسرائیل علیه لبنان مهمترین دغدغه دولت لبنان است. آخرین نمونه این تهدیدات، تلاش اسرائیل برای حفاری نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه در مرزهای دریایی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: لبنان خواهان از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم [با رژیم صهیونیستی] به منظور ترسیم مرزهای دریایی در جنوب لبنان و طبق قوانین بین المللی است و هرگز از این حق خود عقب نشینی نخواهد کرد و هیچ سازشی در این زمینه را نمی پذیرد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز چند روز پیش اعلام کرده بود: حفاریهای رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه دریایی نقض توافقات پیشین درخصوص مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی است و امنیت و صلح جهانی را از بین می برد.

نبیه بری در اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که لبنان و رژیم صهیونیستی درباره چارچوب کلی مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی و زمینی میان لبنان و فلسطین اشغالی به توافق رسیده اند.

لبنان و رژیم صهیونیستی تاکنون ۵ دور مذاکرات غیر مستقیم درباره ترسیم مرزهای دریایی و زمینی داشته اند و این مذاکرات تحت نظارت آمریکا و سازمان ملل متحد برگزار شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار