معاون حزب الله لبنان:

واردات سوخت از ایران سخت‌ترین برهه از محاصره لبنان را درهم شکست

معاون حزب الله لبنان گفت: گازوئیل ایران که به کمک حزب الله از طریق سوریه وارد لبنان شد، مهم‌ترین محاصره لبنان را که مدت‌هاست بر این کشور اعمال شده، درهم شکست.
کد خبر: ۴۷۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ - 25September 2021

واردات سوخت از ایران سخت‌ترین برهه از محاصره لبنان را درهم شکستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه جمعه در سخنانی، اظهار داشت: واردات سوخت از ایران به این کشور مهم‌ترین محاصره لبنان در طول تاریخ را شکست.

شیخ نعیم قاسم در گفت‌وگو با شبکه المنار گفت: از زمانی که حزب الله در لبنان به منصه ظهور رسیده است این کشور قوی‌تر شده است.

وی در ادامه درباره واردات سوخت از ایران نیز توضیح داد: «گازوئیل ایران که به کمک حزب الله از طریق سوریه وارد کشور شد، مهمترین محاصره لبنان را که مدت‌هاست بر کشور اعمال شده درهم شکست».

نعیم قاسم در پایان یادآور شد: «گازوئیل ارسال شده از سوی جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا آمریکا با عبور خط گاز مصر از سوریه به لبنان موافقت کند. همین موضوع باعث سردرگمی آمریکایی‌ها و چاره‌جویی آنان برای تعامل با لبنان شده است».

پیش‌تر «طراد حماده» وزیر کار سابق لبنان تأکید کرده بود که ارسال سوخت از ایران به لبنان اقدامی بود که باعث شکسته شدن محاصره این کشور و ناکام گذاشتن طرح ممانعت از تعامل تجاری لبنان با کشور‌های دوست و برادر و توجه به بلوک شرق شد. این اقدام که توسط ایران و با ابتکار حزب الله لبنان صورت گرفت، انحصار روابط تجاری لبنان با غرب را از بین برد و همچنین جنگ اقتصادی تحمیلی غرب علیه بیروت را ناکام گذاشت.

وی در ادامه افزود: «برای مقابله با جنگ اقتصادی تحمیلی به لبنان و ضرورت توجه به بلوک شرق، جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که دست یاری خود را به روی لبنان و حمایت از این کشور گشود. این اقدام به درخواست حزب الله صورت گرفت و محموله‌های سوخت یکی پس از دیگری راهی لبنان شد. با این اقدام، سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها و مؤسسات و نهاد‌های مختلف از جمله مراکز آموزشی و کارخانجات تولید نیاز‌های اساسی و ضروری مردم تأمین شد».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار