عضو مجلس خبرگان رهبری:

مذاکره برای مذاکره اتفاق بیافتد

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری با بیان اینکه مذاکره برای مذاکره اتفاق بیافتد، گفت: اگر در مذاکرات جدی، مصمم و قاطع حقوق ملت را مطالبه و از حقوق آن‌ها دفاع کنیم خدا کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۴۷۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ - 25September 2021

مذاکره برای مذاکره اتفاق بیافتد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «جواد مجتهد شبستری» عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی در خصوص تردید آفرینی اصلاح‌طلبان و ایجاد تشکیک آن‌ها در رابطه با وعده‌های دولت حجت‌الاسلام رئیسی در روز‌های اخیر، اظهار داشت: طبیعتاً هر دولتی که روی کار می‌آید عده‌ای مطالبات و مسائلی را مطرح می‌کنند، اما ابتدا باید نسبت به مشکلات و مسائل ایجاد شده در دولت قبل پاسخگو بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اصلاح طلبان تا پایان حامی دولت قبلی بودند ابتدا باید پاسخگوی اقدامات دولت قبل باشند و بعد مطالبات خود را مطرح کنند؛ تشکیک و تردید ایجاد کردن نیز تأثیری در عزم و اراده دولت برای حل مشکلات مردم نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بحمدالله واکسیناسیون و واردات واکسن دو مسئله مهمی است که سرعت پیدا کرده است و این امر مرهون تلاش، جدیت و پیگیری این دولت است در غیر این صورت چرا در دولت قبل این امر محقق نشد. دولت سیزدهم از ابتدا بنای خود را بر تلاش، پیگیری و جدیت در کار‌ها گذاشته است.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری بیان کرد: امیدوار هستیم در ادامه هم این دولت بتواند گام‌های اساسی بردارد. مردم غیر از کرونا درگیر مسائل اقتصادی و معیشتی و بالا بودن قیمت‌ها هستند که ان شاءالله با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی مسئولین شاهد کاهش و حل مشکلات باشیم.

وی اضافه کرد: البته باید صبر کرد، این مشکلات در طول سالیان متمادی براثر بی‌تدبیری، فشار‌ها و تحریم‌ها حاصل شده است که به‌سرعت قابل حل نیست و به برنامه‌ریزی طولانی مدت نیاز دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: دولت سیزدهم دولت مردمی است و یکی از شعار‌های این دولت هم مردمی بودن بود ریاست جمهور روز‌های تعطیل خود را در نقاط محروم و دور افتاده سپری می‌کنند و چهره به چهره با مردم گفت‌وگو می‌کنند که کار بسیار ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری افزود: اگر چه امیدوار هستیم وعده‌های داده شده محقق شود، اما همین حضور‌ها خود، مرهمی بر زخم‌های دل مردم است و اثر روانی مثبت دارد و می‌تواند از دوش مردم باری بردارد که در دولت قبل این روال و روحیه کمتر وجود داشت.

وی در رابطه با نسخه پیچی اخیر برخی از اصلاح طلب‌ها برای دولت سیزدهم پیرامون برجام گفت: اشکال ندارد که هر فرد و جریانی اگر پیشنهاداتی دارد در همه زمینه‌ها، آن را مطرح کند. روال و رویه دولت جدید هم این است که از پیشنهادات و نظرات استقبال می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ ایرادی ندارد که اصلاح طلبان یا هر جناح و گروه دیگر راه‌حل‌های خود را برای خروج از بحران‌ها و مشکلات کشور ارائه دهند، ادامه داد: در این شرایط راه‌حل‌هایی باید ارائه شود که مبتنی بر اهداف و مصالح نظام و عزت کشور باشد نه اینکه دائم دور خود بچرخیم، گفت‌وگو و مذاکره کنیم، به نتیجه نرسیم و مذاکره برای مذاکره اتفاق بیافتد. اما اگر در مذاکرات جدی، مصمم و قاطع حقوق ملت را مطالبه و از حقوق آن‌ها دفاع کنیم خدا کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری در پایان بیان کرد: تجربه نشان داده است که هر جا ما کوتاه آمدیم کشور‌های طرف مذاکره یک قدم کوتاه آمدند، اما هر جا محکم ایستادیم و بر اصول پافشاری کردیم آن‌ها تسلیم شدند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار