رئیس اداره امنیت عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح:

امروز جمهوری اسلامی در قدرت بازدارندگی دست برتر را دارد

سردار «حسینی مطلق» گفت: امروز جمهوری اسلامی در قدرت بازدارندگی دست برتر را دارد و جهان در مقابل جمهوری اسلامی مانند یک صفحه شطرنج است که در این صفحه طی ۴۲ سال در تمام عرصه‌ها پیروز بوده‌ایم.
کد خبر: ۴۸۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ - 25September 2021

امروز جمهوری اسلامی در قدرت بازدارندگی دست برتر را داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «بهرام حسینی مطلق» رئیس اداره امنیت عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی که در دبستان دخترانه شاهد نیک‌نژاد برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ معاصر دو اتفاق مهم رخ داد که یکی از دیگری مهم‌تر بود.

وی ادامه داد: یکی اصل پیروزی انقلاب اسلامی بود که پدیده بسیار بزرگی به شمار می‌رفت و برای خیلی‌ها باورکردنی نبود که امام خمینی (ره) با مدیریت الهی خودشان در آن شرایط طاغوت زده انقلاب را به پیروزی برسانند و مردم را از این رو به آن رو کنند. انقلاب موجب شد جوانان ما برای دین و کشور جان بدهند.

رئیس اداره امنیت عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه انقلاب ما به تمام معنا مناسب به کار بردن واژه «انقلاب» است زیرا همه‌چیز متحول شد، دیگر اتفاق مهم در عصر حاضر را بروز جنگ تحمیلی دانست و افزود: این جنگ به خاطر ایثارگری‌های مردم تبدیل به دفاع مقدس شد زیرا هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و ما با دست خالی دفاع کردیم اما سربلند از آن بیرون آمدیم.

سردار حسینی مطلق اضافه کرد: این جنگ پس از انقلاب اسلامی اتفاق مهمی بود که باعث شد انقلاب ما تثبیت و ضعف‌هایش برطرف شود و برای تداوم آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد. دفاع مقدس موجب شد ما از انقلاب به نحو احسن دفاع و آن را تثبیت کنیم و به دنیا نشان دهیم که می‌شود از ارزش‌های یک ملت دفاع کرد و به کسی وابسته نشد.

فرمانده اسبق سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌ استان البرز عنوان کرد: اگر کشور ما در ابتدای انقلاب اسلامی از توان بازدارندگی برخوردار بود و اقتدار، مهارت و امکاناتی داشتیم، آن را به دشمن نشان می‌دادیم که نشان دادن قدرت و توان، دشمن را منصرف می‌کرد.

سردار حسینی مطلق خاطرنشان کرد: در سال‌های ۵۸ و ۵۹ این قدرت بازدارندگی را نداشتیم و تمام استراتژی جنگ به دست نیروهای آمریکایی بود و نیروهای مسلح ما به شکلی بادکنکی بالا آمده بودند به‌طوری‌که مستشاران آمریکایی از کشور ما اخراج شدند و به‌یک‌باره باد توان نظامی کشور خالی شد.

به گفته رئیس اداره امنیت عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح، کار کردن با سلاح‌ها برای نیروهای مسلح سخت و ارتش دچار نابسامانی شد، سپاه به‌تازگی تشکیل شده بود و آماده جنگ نبود به‌طوری‌که سال ۵۹ از قدرت بازدارندگی بی‌بهره بودیم و دشمن از ما نمی‌ترسید.

وی راه بعدی جلوگیری از جنگ را ائتلاف با کشورهای هم‌پیمان دانست و افزود: ممکن بود با این ائتلاف دشمن بترسد اما این ائتلاف ممکن نبود زیرا امام خمینی (ره) فرمایشاتی داشتند و انقلاب را طوری معرفی کرده بودند که حتی برای دوستان ما باورش سخت بود. کشورهای دوست هم جرأت ائتلاف‌سازی با ما را نداشتند اگرچه برخی از آن‌ها دلشان با ما بود و تا میانه مسیر همراهمان بودند اما ائتلاف قدرتمندی که جلوی دشمن را بگیرد به وجود نیامد.

سردار حسینی مطلق خاطرنشان کرد: راه بعدی جلوگیری از بروز جنگ دادن امتیاز و عذرخواهی از تشکیل انقلاب و صحبت نکردن از استقلال و آزادی و برگشتن از خواسته‌هایمان بود که این موضوع برای امام راحل و مردم غیرتمند ما شدنی نبود و امام خمینی (ره) مطمئن بودند با توکل بر خدا می‌توانیم بر روی پای خود بایستیم.

وی گفت: با دست‌خالی و در اختیار نداشتن قدرت نظامی اما با غیرت اسلامی و ایرانی در مقابل دشمن ایستادیم. امام این راه را انتخاب کردند؛ مسیر سختی بود اما پس از هشت سال نتیجه آن را دیدیم. تا پیش از دفاع مقدس در بیشتر جنگ‌ها امتیاز دادیم و خاک و منطقه‌ای از کشورمان جدا شد اما در دفاع مقدس که به‌نوعی جنگ جهانی علیه ما بود وجبی از خاک کشور از دست ندادیم.

رئیس اداره امنیت عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: مقابل ما دو ابرقدرت شرق و غرب برای اولین بار در کنار یکدیگر ایستادند و ۳۰ کشور هم امکانات دادند و دشمن را تا جایی که می‌شد تجهیز کردند به‌طوری‌که کشوری که از ما کوچک‌تر و کم‌جمعیت‌تر بود چند برابر ما نیرو و تجهیزات نظامی داشت اما نتیجه هشت سال جنگ به نفع ما تمام شد.

وی بیان داشت: امروز هم پس از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب این ایام را جشن می‌گیریم زیرا دشمن به هیچ خواسته خود نرسید. یکی از خواسته‌های دشمن از بین بردن کشور و جمهوری اسلامی با رسیدن به تهران بود. پیروزی انقلاب اسلامی مثل بمبی بود که ترکید و تمام مسلمانان و شیعیان را به حرکت واداشت به همین دلیل دشمن قصد داشت این انقلاب را از سر راهش بردارد.

سردار حسینی مطلق تصریح کرد: امروز عراقی که یک زمانی در جبهه مقابل ما بود در اربعین حسینی بی‌صبرانه منتظر شیعیان ایرانی هستند و می‌گویند اربعین بدون ایران فایده‌ای ندارد. ایستادگی شهدای عزیز این‌چنین نتایج گران‌قدری را به دنبال داشت. دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره امنیت عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروزه اربعین به یک حرکت سیاسی تبدیل شده است، اضافه کرد: حرکت اربعین به‌نوعی قدرت‌نمایی توان اسلام و شیعه در جهان تبدیل شده که باعث ترس دشمنان شده است.

وی ابراز داشت: دفاع مقدس ما هشت سال نبود. پس از سال ۶۷ که جنگ به‌ظاهر تمام شد عرصه پیچیده‌تر شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی دریافتند که اگر بخواهیم امنیت کشور را تضمین کنیم باید فراتر از این کار کنیم به همین منظور به سوریه، عراق و یمن رفتیم که این حضور شاید با فرستادن چند مستشار یا سربند صورت گرفت.

سردار حسینی مطلق عنوان کرد: چند نفر فرهنگ دفاع مقدس و اسم یا زینب (س) و یا ابوالفضل (س) را به این کشورها بردند. حاج قاسم سلیمانی مقاومت را طرح ریزی کرد و از دل این مقاومت حزب‌الله لبنان، فاطمیون، علویون و بسیاری دیگر بیرون آمدند و بسیاری از افراد تحت رهبری حاج قاسم موی دماغ استکبار شدند.

این مسئول افزود: استکبار و صهیونیست در مقابل سوریه و در واقع در مقابل حاج قاسم و انقلاب به زانو درآمدند. فشارهایی در مناطقی مانند لبنان به وجود آوردند که نفت و گاز و سوخت و دیگر امکانات را از آن‌ها دریغ کردند اما یکی از شاگردان امام به نام سید حسن نصرالله برنامه دشمن را به هم زد و کشتی‌هایی که از ایران نفت و بنزین خریده بودند پس از مدتی به لبنان رسیدند و با موضع‌گیری انقلاب امنیت خود را تضمین کردند.

سردار حسینی مطلق گفت: همیشه در همه جای دنیا نفت‌کش رها را اسکورت می‌کنند اما کشتی‌هایی که به سمت لبنان رفتند اسکورت نشدند زیرا به قدری اقتدار جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان قوی بود که این کشتی‌ها بدون هیچ مشکلی رسیدند که این عملیات ادامه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر است.

رئیس اداره امنیت عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حزب‌الله لبنان هم چند روز پس از عملیات بیت‌المقدس ما شکل گرفت، ادامه داد: چند نفر آن زمان، اکنون قدرت اسلام در منطقه و عامل بازدارنده اسراییل شده‌اند. جمهوری اسلامی امروزه از این نمادهای قدرت زیاد دارد. امروز دنیا دو جبهه بیشتر نیست؛ جبهه اسلام واقعی و مقاومت و جبهه استکبار.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت با مدیریت رهبر انقلاب اسلامی و حاج قاسم سلیمانی توانست کشورهای دیگر همچون روسیه را نیز به میدان بیاورد لذا آن‌ها هم آمدند و یک جبهه قدرتمند شدیم. چند روز گذشته که رئیس‌جمهور در پیمان شانگهای شرکت کردند و ایران یک عضو رسمی شد به یکی از نداشته‌های زمان جنگ رسیدیم.

سردار حسینی مطلق اذعان داشت: اکنون جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی زیادی از جمله قدرت موشکی و پهبادی دارد به‌طوری‌که زمانی آرزوی ساخت حتی یک فشنگ را داشتیم اما امروز با تکنولوژی بومی خود گران‌قیمت‌ترین و بلندپروازترین هواپیمای آمریکایی را که حدود ۲۲۰ میلیون دلار قیمت داشت مورد هدف قراردادیم.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی در قدرت بازدارندگی دست برتر را دارد و جهان در مقابل جمهوری اسلامی مانند یک صفحه شطرنج است که در این صفحه طی ۴۲ سال در تمام عرصه‌ها پیروز بوده‌ایم به‌جز فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی که خیلی انقلابی عمل ‌نکرده‌ایم که اگر انقلابی بود پیروزی از آن ما می‌شد اما در عرصه‌های امنیتی و نظامی پیروز بوده‌ایم.

رئیس اداره امنیت عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این قدرت حتی در کشورهای منطقه به‌طوری گسترش یافته که جرأت هرگونه تعرض را از دشمن گرفته است، متذکر شد: از تجارب آن دوران استفاده شده که اکنون به این قدرت رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها