به مناسبت افتتاح نمایشگاه «در لباس سربازی» منتشر شد؛

واکنش امام خمینی (ره) به پوشیدن لباس سربازی توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‎الله خامنه‌ای به مناست افتتاح نمایشگاه «در لباس سربازی» در هفته دفاع مقدس، خاطره‌ای را از ایشان در رابطه با روز‌های نخست جنگ تحمیلی منتشر کرد.
کد خبر: ۴۸۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ - 25September 2021

ابراز خرسندی امام از لباس سربازی حضرت آیت‌الله خامنه‌ایبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نمایشگاه دائمی «در لباس سربازی» که گزارشی است از مستند دفاع مقدس به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی که به حقیقت می‌تواند گوشه‌ای از روایت این دوره سرنوشت‌ساز را برای علاقه‌مندان آشکارتر کند، امسال در آستانه هفته دفاع مقدس با حضور رئیس جمهور و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.

حال پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصویر منتشرنشده‌ای از لباس نظامی و اسلحه شخصی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس که در نمایشگاه «در لباس» در معرض بازدید قرار گرفت را منتشر کرد.

این پایگاه به تناسب این قضیه خاطره‌ای را از رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد آغاز جنگ تحمیلی منتشر کرد که به شرح زیر است:

«مهر ۱۳۵۹ در یک هواپیما با مرحوم چمران وارد اهواز شدیم. دوستانی که آنجا در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان بودند، گفتند: «الان میدان برای شکار تانک و کار‌های چریکی هست.»

ایشان گفت: «از همین حالا شروع می‌کنیم.»

تعدادی لباس سربازی آوردند که این‌ها بپوشند. یکدست لباس سربازی آوردند، پوشیدم. لباس خیلی گشادی بود. خیلی به تن من نمی‌خورد. چند روزی که گذشت، یکدست لباس درجه داری برایم آوردند که اتفاقاً علامت رسته زرهی هم روی آن بود. رسته‌های دیگر گله می‌کردند که چرا لباس شما رسته توپخانه و پیاده و ... نیست؟ لذا آن علامت رسته زرهی را کندم. لباس پوشیدم و تفنگ هم خودم داشتم... کلاشینکف خودم، کلاشینکف مخصوصی است که بر خلاف کلاشینکف‌های دیگر، یک خشاب ۵۰ تایی دارد... همان شب اول به عملیات رفتیم.

هر دفعه هم که به تهران می‌آمدم، خدمت امام می‌رفتم و گزارشی به ایشان عرض می‌کردم. اولین باری که با این لباس (که البته رویش قبا پوشیده بودم) به خدمت امام رفتم. ایشان شدیداً متاثر شدند و ابراز خشنودی و خوشحالی کردند.

حضرت امام فرمودند: یک روزی بود که این لباس جندی و سربازی خلاف مروت محسوب می‌شد اما امروز روحانیت اسلام افتخار می‌کند که این لباس را می‌پوشد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار