با سخنرانی فرمانده سپاه کرمانشاه؛

مراسم بزرگداشت «روز مقاومت مردم گیلانغرب» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت «روز مقاومت مردم گیلانغرب»، سوم مهر با سخنرانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، در «باغ فلاحت» گیلانغرب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ - 25September 2021

مراسم بزرگداشت «روز مقاومت مردم گیلانغرب» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از كرمانشاه، مراسم گرامی‌داشت سالروز مقاومت مردم گیلانغرب در مقابل ارتش بعث عراق در سوم مهر سال ۱۳۵۹، که به‌عنوان «روز مقاومت مردم گیلانغرب» نام‌گذاری شده است، فردا (یک‌شنبه) از ساعت ۹ صبح در «باغ فلاحت» گیلانغرب برگزار می‌شود.

این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان نیرو‌های مسلح، مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار گیلانعرب و با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مقاومت مردم گیلانغرب در سوم مهر سال ۱۳۵۹

صدام بعثی، اسم عملیات آغاز جنگ را سریع و برق آسا گذاشته بود که لشکر‌های ۴ و ۱۲ ارتش بعثی پس از تصرف قصرشیرین، در روز سوم مهر به‌منظور تصرف «گیلانغرب» راه این شهر را در پیش گرفتند.

ساعت پنج بعدازظهر روز سوم مهر بود که از قصرشیرین خبر رسید ارتش عراق در حال پیشروی به طرف گیلانغرب است؛ با شنیدن این خبر، گیلانغربی‌ها فرار نکرده و در قالب نیرو‌های مردمی متشکل از شهرنشینان، روستاییان و عشایر، آرایش دفاعی گرفتند و آماده رزم شدند.

قبل از رسیدن ارتش عراق به ورودی شهر گیلانغرب، مردم با کندن سنگر در مناطق جلوتر از سمت باغ فلاحت تا میدان کنونی مقاومت و تپه ماهور‌های اطراف شهر، به مقابله با نیرو‌های متجاوز پرداخته و با سلاح‌های شکاری و تبر به مبارزه‌ای جانانه پرداختند.

گیلانغرب در طول دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ بار بمباران شد که تقدیم ۷۵۰ شهید گران‌قدر، ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز سرافراز و ۱۴۱ آزاده سرافراز از این سرزمین و ۵ هزار و ۸۰۰ شهید از جای‌جای ایران اسلامی در این منطقه، خود گواهی بر مطهر بودن این خاک پاک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار