فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان:

باید در زمینه علمی به قله اول منطقه و جهان برسیم

سردار «فدا» گفت: ما باید در زمینه علمی به قله اول منطقه و جهان برسیم؛ چراکه مسلمانان قبلا این جایگاه را داشتند.
کد خبر: ۴۸۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ - 25September 2021

نخبگان باید علم  خود را به کار گیرند تا در جنگ علمی به سرمنزل مقصود برسیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «مجتبی فدا» فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، امروز (شنبه) در آیین اختتامیه چهاردمین لیگ علمی «پایا»، با بیان این‌که دوام و قوام یک کشور نیاز به دو مولفه دارد که یکی از آن‌ها علم است، اظهار داشت: علم و پژوهش یکی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی آن تأکید دارند؛ چرا که ما نسبت به غربی‌ها پیشرفت علمی کمتری داریم.

وی افزود: اگر سال ۵۷ برای مثال، نمره رشد علمی آمریکایی‌ها ۴۰ و نمره رشد علمی ما ۵ بود، در این ۴۳ سال اگر رشد آمریکایی‌ها به ۶۰ رسیده، رشد علمی ما به ۴۵ رسیده است و پیشرفت چندبرابری داشته‌ایم.

سردار فدا با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سیم‌خاردار نمی‌توانستیم تولید کنیم و حتی به ما نمی‌فروختند، تصریح کرد: تا زمان عملیات «خیبر»، بمب و راکت عراقی را با تمام خطری که وجود داشت، به عقب آورده و باز و طراحی کرده، به جبهه برده و به سمت عراقی‌ها شلیک می‌کردند؛ اما علی‌رغم این تلاش‌ها، فقط ۵۰۰ متر برد داشتند و به هدف هم نمی‌خورده و منفجر نمی‌شدند؛ اما ناامید نشدیم و با تلاشی که صورت گرفت، امروز موشک‌هایی در اختیار داریم که بیش از ۲ هزار کیلومتر با نیم متر خطا شلیک می‌کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ما باید در زمینه علمی به قله اول منطقه و جهان برسیم؛ چراکه مسلمانان قبلا این جایگاه را داشتند.

وی با بیان اینکه مولفه دوم قوام یک کشور فرهنگ است، خاطرنشان کرد: شهیدان با جان خود آسایش ما را رقم زدند و نخبگان باید علم و توان خود را به کار گیرند تا ما در جنگ علمی به سرمنزل مقصود برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار