مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

زنان در دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای ایثار و فداکاری بودند

«صادق‌زاده» با تأکید بر لزوم تبیین نقش زنان در دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره زنان شهدا، جانبازان و افتخارآفرینان دوران دفاع مقدس باید احیا شود؛ چرا که زنان در هشت سال دوران دفاع مقدس، آیینه تمام‌نمای ایثار و فداکاری بودند.
کد خبر: ۴۸۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ - 25September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «رقیه صادق‌زاده» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در وبینار دومین «طرح اندیشه‌ورز با موضوع زن و دفاع مقدس» اظهار داشت: دفاع مقدس، تضمین‌کننده آبروی ایران اسلامی در تاریخ و جهان است و بایستی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه نهادینه‌سازی این فرهنگ، رسالت خطیر و وظیفه‌ای بر گردن ما است، افزود: باید انتقال این فرهنگ به نسل‌های آتی به صورت صحیح انجام بگیرد و وحدت، اقتدار، مشارکت مردمی و خودباوری که در زمان جنگ وجود داشت برای مردم و به خصوص قشر جوان امروزی تبیین شود.

صادق‌زاده ادامه داد: هفته دفاع مقدس در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت و هم‌چنین زنده نگه داشتن و احیای حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین نقش زنان و فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان به‌خصوص در مراکز آموزشی، گفت: یاد و خاطره زنان شهدا، جانبازان و افتخارآفرینان دوران دفاع مقدس باید احیا شود؛ چرا که زنان در هشت سال دوران دفاع مقدس، آیینه تمام‌نمای ایثار و فداکاری بودند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی افزود: مهمترین جلوه‌های بانوان حاضر در جبهه، نقش پشتیبانی و خدماتی و مددکاری بود که حتی شاهد بودیم بانوان مسن در این حوزه چه کمک‌هایی کردند و پشتیبان نیروهای رزمنده بودند.

وی با اشاره به درخشش بانوان استان در حوزه نویسندگی و ادبیات دفاع مقدس و سایر بخش‌ها، افزود: ایثار یک مفهوم بشری است که در کنار شهادت تبدیل به یک فرهنگ متعالی شده و به زندگی معنا می‌بخشد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منجر به فعال شدن احساس عزت، اقتدار و خودباوری می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش بانوان در عرصه دفاع مقدس، تحکیم بنیان خانواده، کسب علم و دانش و حضور در جامعه، گفت: حفظ و انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس باید به طور جدی در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان در طول سال دیده شود و برای گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶۹ شهیده زن استان و ۱۷ هزار زن شهیده کشور نیز برنامه‌های خاصی تدارک دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها