نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی:

معارف دفاع مقدس باید محور مبانی تعلیمی در نظام آموزشی کشور باشد

آیت‌الله «علم‌الهدی» با بیان این‌که انسان‌سازی عمل بزرگی است که معلمان قادر به انجام آن هستند، گفت: فرهنگ جهاد و ایثار در دفاع از دین، انقلاب و کشور در دفاع مقدس متجلی است و باید این معارف، محور همه مبانی تعلیمی در نظام آموزشی کشور باشد.
کد خبر: ۴۸۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ - 25September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام‌ جمعه مشهد و نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی در مراسم آغاز نمادین سال تحصیلی جدید که در دبیرستان صدرا حاشیه شهر مشهد برگزار شد، جامعه معلمین و دانش آموزان را ذخایر ارزشمند کشور خواند و اظهار داشت: تقارن و همزمانی سالگرد دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی فرزندان ما که ذخایر اسلام، نظام و ملت هستند، گویای این واقعیت است که یک راهبرد عظیم در تعلیم و تربیت و پرورش سرمایه‌های آینده این کشور جلوی پای معلمین و مربیان قرار دهد تا در راستای این راهبرد، جریان تعلیم و تربیت را شکل دهند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که سالگرد دفاع مقدس برای ما تنها تجدید یک خاطره نیست، خاطرنشان کرد: سالگرد دفاع مقدس خاطره خوشی نیست که بخواهد برای ما تجدید بشود، بلکه سالگرد دفاع مقدس تجدید یک حیات فرهنگی است که اگر این فرهنگ به‌عنوان یک راهبرد عظیم‌ انسان‌ساز در پیشاپیش تمام عناصر معلم و مربی ما قرار بگیرد، قادر به تداوم این انقلاب مقدس اسلامی تا نسل‌های آینده خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر این راهبرد در جریان تعلیم و تربیت عزیزان ما مورد توجه قرار نگیرد، ادامه انقلاب در نسل‌های آینده امکان‌پذیر نیست و در حقیقت این همزمانی سالگرد دفاع مقدس با تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی عزیزان نوباوه، بتواند این راهبرد را در شکل یک باور جدی در آیینه افکار و اندیشه‌های برادران و خواهران مسئول تعلیم و تربیت قرار بدهد تا در تداوم انقلاب موفق باشیم.

امام‌ جمعه مشهد تصریح کرد: شما برادران و خواهران که این مسئولیت خطیر، یعنی نسل‌سازی آینده را بر عهده دارید، باید بدانید بزرگ‌ترین نشان خلیفه الهی بودن در جریان اقشار و اصناف مختلف به شما عزیزان اهدا شده است؛ چون کار خدایی یعنی انسان‌سازی می‌کنید آن هم در خط عبودیت و بندگی خدا و استقلال و آزادی اجتماعی که زیر بار قید و فشار هیچ تجاوز و متجاوزی قرار نگیرد.

وی با بیان این‌که انسان‌سازی عمل بزرگی است که معلمان قادر به انجام آن هستند، تأکید کرد: جریان دفاع مقدس که فرهنگ جهاد و ایثار در دفاع از دین و انقلاب و کشور و مقابله با تجاوز و ستم است، محور همه آموزه‌های شما عزیزان در هر قشر، طبقه و رتبه‌ای از رتبه‌های تحصیلی واقع بشود.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری خطاب به دانش‌آموزان ابراز داشت: شما عزیزان که ذخیره اسلام و انقلاب هستید، باید به این اصل توجه کنید که آغاز سال تحصیلی امسال مقارن با اربعین حسینی است و شما در زمانی درستان را آغاز می‌کنید که مقارن این ایام، فرزندان سیدالشهدا (ع) در چنگ دشمن نابکار اموی، بالاترین مصائب، شدائد و سختی را در جریان اسارت تحمل کردند.

وی گفت: ان‌شاءالله سعی خدمت به دین و انقلاب برای شما به‌عنوان یک هدف اصلی در زندگی در کنار همه شغل‌ها و هدف‌هایی که از دوران نوجوانی در نظر دارید، قرار بگیرد و با آن هدف تحصیلتان را ادامه بدهید.

امام‌ جمعه مشهد مقدس ضمن ابراز امیدواری از این‌که بندگی خدامحور و اصل زندگی همه باشد، متذکر شد: خودتان را به خدا بسپارید، این ابتدای زندگی شماست، پهنه عظیمی از زندگی جلوی پایتان هست که روسفیدی و خوشبختی در آن از هر چیزی مهم‌تر است؛ لذا از اکنون عادت کنید تا با بندگی خدا به تحصیل بپردازید که ان‌شاءالله خوشبخت و عاقبت بخیر خواهید شد و امیدوارم همه این خدمت‌ها مد نظر صاحب‌الزمان (عج) قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها