فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران:

اقتدار امروز کشور مرهون دفاع مقدس است

سردار «زیراهی» با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یکی از برجسته ترین و درخشان ترین برهه‌های تاریخ ما است، گفت: امروز اگر سربلند و دارای اقتدار هستیم به برکت آن دوران است.
کد خبر: ۴۸۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ - 25September 2021

روحیه مدافعان سلامت برگرفته از روحیه رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، سردار «رمضان زیراهی» فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران، در مراسم تجلیل از خانواده‌های مدافع سلامت و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در تالار لیان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ما امروز به برکت جانفشانی و مجاهدت های شهدا و جوانان رزمنده در قله های رفیع افتخار ایستاده ایم.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان را یک کار با ارزش خواند و گفت: ترويج فرهنگ ایثار و شهادت باعث بیمه شدن جامعه می شود.

این مسئول با بیان اینکه زمانی که یاد و نام شهدا در فضا بُرده می شود، انفاس قدسی آنها در جامعه ما دمیده می شود، افزود: مردم جامعه ما مدیون شیرمردان و زنانی هستند که دل از خانه بریدند و در مقابل صدها دشمن سینه سپر کردند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی ما یک جنگ جهانی بود، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، یک طرف جبهه شرق و غرب و ارتجاع منطقه و در سوی دیگر، ایران اسلامی بود.

وی با بیان اینکه ارزش خانواده های شهدا کمتر از مجاهدت شهدا نیست، عنوان کرد: برگزاری این مراسمات با ارزش موهبت و توفيق الهی است. ما برابر کتاب آسمانی و طبق روایات و احادیث شهدا را زنده می پنداریم به همین دلیل به شهدای کربلا سلام می دهیم.

زیراهی با تاکید بر اینکه انبیاء، اولیاء و شهدا زنده هستند و با پروردگار صحبت می‌کنند، گفت: شهدا پرچم افتخار و نماد اقتدار ما هستند ما بایستی قدر شهدا و خانواده‌های شهدا را بدانیم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران عنوان کرد: چه کسانی که در دفاع از مملکت و چه کسانی که در مقابله با ویروس منحوس کرونا تلاش می‌کنند، جان خود را در طبق اخلاص می گذارند و کاری که برای خداست، ماندگار خواهد شد.

وی اظهار داشت: جنگ ما جنگ تمام‌‌عیار بین اسلام و کفر بود. استکبار جهانی برای از بین بردن انقلاب‌ اسلامی، جنگ را بر ما تحمیل کرد. بعد از پيروزی انقلاب اسلامی جبهه غرب و شرق به هم ریخت در حالی که همه کشورها به غرب وابسته بودند.

زیراهی به نقش برجسته رزمندگان استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: 137 شهید در عملیات کربلای 4 از استان بوشهر به شهادت رسیدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه رزمندگان ایرانی ابهت شرق و غرب را شکستند و آمریکا در خلیج فارس تحقیر شد، گفت: جبهه شرق و غرب صدام را پشتیبانی نظامی و اقتصادی می کرد و کشور در یک وضعیت ویژه ای قرار داشت. 

سردار زیراهی تصریح کرد: امروز اگر سربلند و دارای اقتدار هستیم به برکت آن دوران است. دوران دفاع مقدس یکی از برجسته ترین و درخشان ترین برهه‌های تاریخ ماست. مظلومیت خودمان و ظلم استکبار را در خلیج فارس ثابت کردیم. دوست و دشمن خود را در جنگ شناختیم و به این نتیجه رسیدیم که باید متکی به خودمان باشیم.

وی با بیان اینکه ما انقلابمان را در جنگ صادر کردیم، گفت: بیشتر موفقیت هایی که امروز داریم، بخاطر ظرفیت سازی زمان جنگ و به برکت روحیه های هشت سال دفاع مقدس بود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه امروز جهاد راه خدا تنها نثار جان نیست؛ بلکه هرچه در راه خدا باشد، جهاد است، خاطرنشان کرد: روحیه مدافعان سلامت برگرفته از روحیه رزمندگان دفاع‌ مقدس است.

زیراهی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس جهاد فی سبیل الله بود، افزود: ما توانمند هستیم و امروز جهان استکبار از جمهوری اسلامی ایران هراس دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار