فرمانده سپاه امام رضا (ع):

جهاد پیش شرط شهادت است

سردار «نظری» گفت: غیر از جهاد و مبارزه در راه خدا هیچ راه و امکانی برای دستیابی به مقام رفیع شهادت وجود ندارد.
کد خبر: ۴۸۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ - 25September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، یادواره شهدای رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، «یوسف امینی» سرپرست اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، «حسن موحدیان» رئیس شورای شهر مشهد و جمعی از اصحاب رسانه امروز در مؤسسه فرهنگی قدس برگزار شد.

سردار نظری در این مراسم ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهادت عالی‌ترین درجه و رتبه‌ای است که انسان می‌تواند به آن دست یابد. اما این مرتبه عالی در شرایط عادی اتفاق نمی‌افتد. مبارزه و مجاهدت در راه خدا، پیش شروط دسترسی به این مقام والاست.

وی تأکيد کرد: غیر از جهاد و مبارزه در راه خدا هیچ راه و امکانی برای دستیابی به مقام رفیع شهادت وجود ندارد. حضرت علی (ع) با آن مقام و مرتبه اعلی بازهم سال‌های زیادی از عمر شریفشان را در میدان‌های جهاد و مبارزه گذراندند و دستیابی به مقام شهادت را در این میدان‌ها جستجو کردند. خداوند متعال این مرتبه را در مسیر جهاد و مبارزه قرار داده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: آن چیزی که می‌تواند بدترین حالات را به بهترین حالات تبدیل کند نیت و اهداف انسان است. وقتی نیت خدایی شود انسان از سرگرمی‌های دنیایی فاصله می‌گیرد و برای رسیدن به اهداف عالیه، راه مبارزه را انتخاب می‌کند. آنگاه به جایگاه شهادت می‌تواند دست یابد.

وی خاطر نشان کرد: با مرور تاریخ متوجه می‌شویم که شهدای بلند مرتبه ما، خود را در میدان‌های مبارزه سخت و دشوار قرار می‌دادند و سرانجام به مرتبه شهادت می‌رسیدند.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران با بیان این موضوع که وقتی در موقعیتی هستیم که باید از حق دفاع کنیم و به وظیفه خود عمل کنیم، آن وقت است که هدف محقق خواهد شد، عنوان داشت: شاهد بودیم که در ابتدای انقلاب میدانی به نام دفاع از ارزش‌های اسلامی و به نام دفاع مقدس در ایران ایجاد شد. باید توجه داشته باشیم که شهدا تنها برای عمل به وظایف الهی و رسیدن به اهداف آسمانی قدم در این میدان گذاشتند و شهید شدند. نباید مقام و منزلت آنها را با بیان یکسری اهداف زمینی پایین بیاوریم.  

سردار نظری باذکر این نکته که براین باور هستیم که اگر ارزش‌های الهی را پاس بداریم دیگر ارزش‌ها نیز در ذیل آنها پاس داشته خواهد شد، افزود: دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف پلید خود در سال ۵۹ عرصه نظامی سختی را در برابر نظام اسلامی ایران گشودند. این جنگ در بدترین شرایط بر ما تحمیل شد، اما و جوانان غیور این سرزمین به میدان مبارزه رفتند و این نتیجه حیرت‌آور را آفریدند. ثمره مجاهدت آن جوانان به حفظ نظام اسلامی ایران منجر شد و این نظام روزبه‌روز قوی‌تر شده و اکنون در حال انتشار اهداف انقلاب در دنیاست.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از انسان‌های معمولی با حضور در جبهه‌ها به مرتبه‌ای بلند و خاص رسیدند. یکی از برکات دفاع مقدس ساخت انسان‌های ویژه بود که انقلاب برای ادامه مسیر به آن نیاز داشت. شهید قاسم سلیمانی یکی از این افراد بود که در پرورشگاه دفاع مقدس رشد و نمو پیدا کرد.

وی ادامه اداد: شهید سلیمانی همواره بر دو موضوع تأکید می‌کرد. یکی توجه به نقش سازنده دفاع مقدس و دیگری حفظ سپاه پاسداران بود. چون بازوی نظامی می‌تواند نقش بسیار کلیدی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته باشد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ضمن بیان این نکته که هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا حال خودمان را بررسی کنیم و نسبت و فاصله خود را با شهدا بسنجیم، گفت: امروز برای ما بسیار لازم است که با محوریت شهدا دور هم جمع شده و یاد و نام و اهداف آنها را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار