رئیس اسبق بسیج جامعه زنان کشور:

به جایگاه مادران و همسران شهدا ویترینی نگاه کرده‌ایم

«اصلانی» گفت: من معتقدم که ما تا کنون به موضوع خانواده در دفاع مقدس، جایگاه مادران، همسران شهدا و جانبازان واقعاً ویترینی نگاه کرده ایم.
کد خبر: ۴۸۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ - 25September 2021

به جایگاه مادران و همسران شهدا ویترینی نگاه کرده ایمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «مینو اصلانی» رئیس اسبق بسیج جامعه زنان کشور در نشست بررسی «ایثارگری بانوان در دفاع مقدس» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید «رئیسعلی دلواری و حاج قاسم سلیمانی» و هفت هزار زن شهید کشور، اظهار داشت: نقش زنان در دفاع مقدس موضوع اساسی است که در واقع پشتوانه ای برای حرکت های امروز ما است.

وی با بیان اینکه دانشجویان امروز ما همانند همان رزمندگان دوران دفاع مقدس در صحنه های علمی و فرهنگی و مقابله جدی  با تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ شناختی در میدان هستند گفت: دانشجویان ما با پیچیدگی هایی که امروز در صحنه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می بینیم تلاش کردند و کنشگر بودند.

رئیس اسبق بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه دفاع مقدس یک پشتوانه غنی بسیار استوار برای زندگی امروز و فرداهای ماست افزود: اگر در یک مقایسه تطبیقی به نقش زنان در دفاع مقدس بپردازیم می توانیم در این بخش از تاریخ کشورمان یک سبک زندگی جدید و نوینی را ارائه کرد. در واقع ما می‌توانیم با افتخار مولفه‌های حوزه زن و خانواده را با استفاده از دفاع مقدس یک بار دیگر بازخوانی کنیم و این خوانش را با افتخار در قالب تئوری در قالب سرفصل های درسی ارائه کنیم و از آن بهره ببریم.

اصلانی نقش زنان در دفاع مقدس را تشریح کرد و خاطرنشان کرد: یکی از نقش هایی که زنان در دفاع مقدس داشتند خانواده را به عنوان کانون تحولات اجتماعی قرار داده بودند به این معنا که خانواده به مثابه یک کنشگر اجتماعی، یک خانواده پویا و با نشاط و فعال و با انگیزه و با دغدغه های اجتماعی شکل گرفت و رشد کرد.

وی افزود: در این خانواده دانش آموزان خانواده یک کنشگر بسیار فعال است؛ زیرا که در مدرسه برای جبهه ها در واقع وسایل را تهیه می‌کنند. دانش‌آموز در این خانواده یک کنشگر فعال اجتماعی است در واقع بی دغدغه و بی‌انگیزه نیست و این نقش مادر است که این زمینه را برای فعالیت فرزندان فراهم می‌کند. مرد این خانواده مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط با دفاع مقدس یا در جبهه هاست یا به نوعی در خدمت دفاع مقدس است.

وی به اهمیت نقش مادر در خانه و ستاد پشتیانی جنگ اشاره کرد و افزود: خانه و خانواده محلی برای برای فعالیت های اجتماعی موثر و همراهی با ولایت بود. بنابراین این مدیریت خانواده در جهت خدمت به آنچه که در کشور داره میگذره موضوع است که ما امروز به شدت نیازمند ایمنی نیازمند خوانش جدید از خانه و خانواده برای کنشگری اجتماعی هستیم.

رئیس اسبق بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: در واقع امروز همچنان خانواده ما باید در مسیر پیشرفت کشور در مسیر مطالبات علمی کشور بر پیشرفت در تحقق گام دوم قرار گیرد و خانواده به عنوان یک مکان بسیار با اهمیت در رساندن کشور به گام های اساسی برای پیشرفت کشور، رفع مشکلات فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی ترسیم کند و در واقع باید تلاش کنیم که خانواده به این نقطه اوج برسد.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس خانه، محلی برای کمک کردن به رزمندگان قلمداد می شود گفت: امروز خانه ها در راستای اقتصاد مقاومتی تبدیل به کارگاه‌های تولیدی شده است و به پیشرفت جامعه کمک می کنند.

اصلانی به مدیریت خانه توسط زنان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح کرد: مدیریت استرس خانواده امروز بسیار مهم است. امروز امکانات ارتباطی وجود دارد که خود همین فناوری اطلاعات خود استرس به خانواده وارد می‌کند که مدیریت این بحران در خانواده بسیار مهم است و نیازمند این هستیم که مسائل دوران دفاع مقدس مستند شوند و امروز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر بازخوانی نظام مشاوره کشور تاکید کرد: امروز مشاوره ای که بر زن داده می شود مشاوره ای است که اساساً رنگ و بویی از فرهنگ دفاع مقدس ندارد. اگر نظام مشاوره ما بر اساس نوع عملکرد زنان در دوران دفاع مقدس مواردی که بازخوانی شود. اتفاقات بسیار بهتری در موضوع خانواده و کم کردن بحران ها و استرس‌های خانواده اتفاق خواهد افتاد.

رئیس اسبق بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: من معتقدم که ما تا کنون به موضوع خانواده در دفاع مقدس و جایگاه مادران و همسران شهدا و جانبازان واقعاً ویترینی نگاه کرده ایم. موضوع خانواده و پشتوانه برای خانواده امروز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار