به منظور شرکت در پانزدهمین همایش سراسری

350 آزاده کمپ 10 الرمادی عراق در قم گردهم می‌آیند

دبیر پازدهمین همایش آزادگان کمپ 10 عراق گفت: گردهمایی دو روزه آزادگان کمپ 10 الرمادی عراق با حضور 359 آزاده از سراسر کشور در اردوگاه ولایت قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳ - 10June 2015

350 آزاده کمپ 10 الرمادی عراق در قم گردهم می‌آیند

مجید مزیدها، دبیر پانزدهمین گردهمایی آزادگان کمپ 10، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در قم با اشاره به اینکه همایش آزادگان کمپ 10 الرمادی عراق بر اساس هماهنگیهای به عمل آمده بین مجمع فرهنگی سید آزادگان کمپ 10 و مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان استان قم، برگزار می شود، گفت: این همایش در روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 خرداد و با حضور 359 نفر از آزادگان سرافراز برپا خواهد شد.

وی در تشریح اهداف گردهمایی گفت: تجدید میثاق با شهدا و امام شهیدان و همچنین تجدید بیعت با رهبری و آرمان های نظام اسلامی و همچنین کسب فیض از برکات و معنویات حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از اهداف همایش دو روزه آزادگان است.

دبیر پانزدهمین گردهمایی آزادگان کمپ 10 با بیان اینکه کمپ 10 حدود 1800 آزاده دارد و تاکنون 359 آزاده از استان های مختلف برای شرکت در گردهمایی اعلام آمادگی کرده اند، ادامه داد: در این همایش سردار سپهر معاون هماهنگ کننده و حجت الاسلام صباغی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به ایراد سخن خواهند پرداخت و برنامه هایی در راستای بیان خاطرات و یادی از شهدای آزاده اجرا خواهد شد.

سابقه تشکیل مجمع فرهنگی سید آزادگان کمپ 10

دبیر مجمع سید آزادگان کمپ 10 در ادامه با تشریح دلایل تشکیل مجمع گفت: در سال 82 بعد از شهادت آزاده شهید مهندس عباسعلی مظلومی، مجمع فرهنگی سید آزادگان کمپ 10 رمادی آغاز بکار کرد.

وی گفت: در سال 82 بعد از شهادت مهندس عباسعلی مظلومی از آزادگان کمپ 10، مجمع فرهنگی سید آزادگان کمپ 10 الرمادی با حضور 12 تن از آزادگان این اردوگاه و با مسئولیت حجت الاسلام محمد تقی صباغی از آزادگان اردوگاه آغاز به کار کرد.

مزیدها بیان کرد: از سال 82 تا 92 تعداد 14 همایش کشوری با حضور آزادگان کمپ 10 در شهرهای مختلف کشور برگزار شده است.

یادآور میشود؛ کمپ 10 الرمادی عراق در فروردین سال 65 افتتاح شد. آزادگان این اردوگاه از اسرایی بودند که در عملیات والفجر 8 (فاو) در بهمن 64 تا تیر 65 در عملیات های والفجر 9 (پنجوین)، تک دشمن در منطقه های سومار، حاج عمران و فکه به اسارت در آمده و سرانجام در دوم شهریور 69 همزمان با دیگر آزادگان به مهین اسلامی بازگشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار