سرلشکر صفوی در دیدار اعضای موسسه بهداری رزمی با وزیر بهداشت:

ایجاد اقتدار سلامت در کشور ضروری است/ قرارگاه جهاد سلامت می‌تواند در وزارت بهداشت تشکیل شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت سلامت کشور نیاز به ایجاد اقتدار سلامت داریم، چون بالاترین وظیفه دولتمردان بعد از امنیت غذایی، اقتدار سلامت است که با امنیت ملی، پیوستگی دارد.
کد خبر: ۴۸۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ - 25September 2021

ایجاد اقتدار سلامت در کشور ضروری است/ قرارگاه جهاد سلامت می‌تواند در وزارت بهداشت تشکیل شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار اعضای موسسه بهداری رزمی با وزیر بهداشت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: لازم است در شرایط کنونی، قرارگاه جهادی سلامت به فرماندهی عین‌اللهی در وزارت بهداشت تشکیل شود و این قرارگاه می‌تواند شامل تمامی گروه‌های داوطلب از جمله نیرو‌های بهداشتی، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی، مجمع خیرین سلامت و بخش‌های سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی باشد.

وی افزود: ساختار مرکزی قرارگاه جهادی سلامت می‌تواند در وزارت بهداشت و شعبات آن در استان‌ها به ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا در صورت ضرورت، استانداران باشد و میدان کار این قرارگاه هم از روستا‌ها تا شهرستان‌ها و محل کار این گروه ها، خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی و مدارس در نظر گرفته شود.

رییس هیات مدیره موسسه بهداری رزمی یادآور شد: تیم‌های قرارگاه جهادی سلامت می‌توانند از سه تا ۳۰ روز و یا بیشتر در مناطق مختلف حاضر شوند و خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی را ارائه کنند و در صورت لزوم، بیمارستان‌های سیار و صحرایی نیرو‌های مسلح می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: فعالیت در قرارگاه جهادی سلامت، یک کار کاملا جهادی، مردم پایه و داوطلبانه است که البته برای اجرایی شدن نیاز به یک طرح جامع دارد و اگر این قرارگاه سازماندهی شود، در سال‌های آینده گام‌های بزرگی برای تامین سلامت آحاد جامعه به ویژه در مناطق محروم و مرزی برداشته می‌شود. روحیه ما هنوز هم جهادی است و می‌خواهیم که ملت ایران، سالم، شاداب و با نشاط باشد و کشور عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار