کتاب «نگران شهیدت نباش» در قم رونمایی شد

کتاب «نگران شهیدت نباش» شامل خاطراتی از شهید مدافع حرم «احمد مکیان» با حضور «حسین یکتا» و جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه رستگاران، در حسینیه حضرت زینب (س) گلزار شهدای قم رونمایی شد.
کد خبر: ۴۸۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ - 26September 2021

رونمایی از کتاب «نگران شهیدت نباش» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، کتاب «نگران شهیدت نباش» شامل خاطراتی از شهید «احمد مکیان» از زبان خانواده، همرزمان و دوستان شهید است که به همت «حمیدرضا اسدی» گردآوری و تدوین شده است.

کتاب فوق در سه فصل و ۲۱۶ صفحه، در قطع رقعی و به همراه تصاویری از آن شهید توسط انتشارات میراث ماندگار به چاپ رسیده است.

سردار «حاج حسین یکتا» در آیین رونمایی از این کتاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند رزم یک رزمنده تمام نمی‌شود مگر اینکه خاطرات خود را بنویسد. متاسفانه بسیاری از والدین شهیدان فوت کردند و بخشی از خاطرات سیره تربیتی شهدا از دست رفت و تلاشی که برای گردآوری این کتاب خرج شده است، نویدبخش کار بزرگی است که برای یک نسل می‌ماند و شهدا شاهد این اعمال هستند.

یکتا ادامه داد: شکر نعمت امنیتی که امروز از آن برخوردار هستیم، تهیه کتاب، مطالعه آن، هدیه دادن به دیگران و نقل روایات شهید است و در پرتو این شکرانه، نعمت سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزون می‌شود.  حضور در چنین جمع باصفایی که عده‌ای جوانان دور هم جمع شده اند و برای شهید کار می‌کنند، نورانیت و برکت و عزت و توجهی مضاعف از عالم بالا می‌افزاید.

«حمید رضا اسدی» گردآوری کننده خاطرات کتاب که خود طلبه ۱۸ ساله‌ای از مدرسه علمیه رستگاران است، در خصوص علت نامگذاری کتاب چنین می‌گوید: کتاب بر اساس خاطره مادر شهید از زمانی که هنوز «احمد» به دنیا نیامده و به وی «شهید» خطاب می‌شود، نامگذاری شده است.

در بخشی از این کتاب از زبان مادر شهید آمده است:

خواب دیدم در باغی پر از درخت و گل وگیاه هستم و رودخانه‌ای زلال از آنجا جاریست. ناگهان پایم به سنگی برخورد کرد و زمین خوردم. وقتی سرم را بالا آوردم چند مرد نورانی را دیدم که داشتند به سمت من می‌آمدند. خیلی نگران بچه‌ای که با خود داشتم بودم، یکی از آن‌ها گفت: «نگران شهیدت نباش» حالش خوب است.

طلبه شهید احمد مکیان متولد سال ۱۳۷۳ در آبادان بود. وی در مدرسه علمیه امام رضا (ع) در قم ویژه حافظان قرآن تحصیل می‌کرد و سال ۱۳۹۳ به عنوان رزمنده مدافع حرم عازم سوریه شد.

شهید مکیان در ۱۸ خرداد سال ۱۳۹۵ در اطراف حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در آبادان و قم، در قطعه ۳۱ گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار