تجلیل از شعرای حوزه دفاع مقدس در کردستان/ رونمایی از جدیدترین اثر ادبی «طاهره تختی»

همزمان با برگزاری آیین شب شعر «گل‌واژه‌های عاشورایی و دفاع مقدس»، جدیدترین اثر ادبی «طاهره تختی» شاعر و ادیب کردستانی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۸۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ - 26September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، آیین شب شعر «گل‌واژه‌های عاشورایی و دفاع مقدس» شب گذشته (شنبه) با حضور سردار «علیرضا مدنی» جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، در پردیس سینمایی «بهمن» سنندج برگزار شد.

در این مراسم ضمن تجلیل از شعرای حوزه دفاع مقدس، جدیدترین اثر ادبی «طاهره تختی» شاعر و ادیب کردستانی رونمایی شد.

تجلیل از شعرای حوزه دفاع مقدس در کردستان/ رونمایی از جدیدترین اثر ادبی «طاهره تختی»

سردار «مدنی» در آیین شب شعر «گل‌واژه‌های عاشورایی و دفاع مقدس»، با اشاره به تقارن ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: تقارن این ۲ مناسبت مهم، زمینه‌ساز انقلاب ما شد و مبارزه مردم ایران با ظالمان و مستکبران نشأت‌گرفته از قیام عاشوراست.

وی با بیان این‌که مردم ایران در برابر تمام استکبار جهانی ایستادند و یک وجب از خاک این مملکت را به دشمن بعثی و حامیانش ندادند، افزود: باید توجه کرد که مقاومت ما همچنان ادامه دارد و تحریم‌ها و هجمه‌ها علیه کشورمان تمام نشده است.

سردار مدنی با تأکید بر این‌که نام و یاد شهدا را نباید فراموش کنیم و در این راستا وظیفه شعرا، ادبا و نویسندگان ویژه است، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا و شب شعرهای ویژه در این خصوص بسیار مهم است تا نسل‌های آینده ما، این رشادت‌ها را فراموش نکنند.

در این مراسم شعرا و ادبای انقلابی کردستان در وصف رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین رثای اباعبدالله الحسین (ع) به قرائت شعر پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها