یادداشت/

دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشوار داشت

دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشوار داشت ویک حماسه بود، همچون حماسه کربلا ماندگار، هرچه فتنه بزرگتر، جهاد رزمندگان به فراخور آن بزرگ‌تر و پر عظمت ترجلوه می‌کند.
کد خبر: ۴۸۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ - 26September 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس ـ «محمد حسن حمزه » پدر شهید مدافع حرم، رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس استان سمنان؛ زمانی که همه می‌گفتند جنگ جنگ تا پیروزی، امام خمینی (ره) فرمودند: «جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم» امام با این شعار گستره جنگ را از یک محدوده و جبهه و خاکریز به وسعت جهانی بزرگتر بردند تا تلنگری برای مردم جهان باشد.

امام راحل جنگ را دفاع مقدس نامید تا با یک نگاه راهبردی برای بعد از پایان جنگ و قبول قطعنامه که فتنه‌ها یکی پس از دیگری هجوم آوردند. ماندگاری دفاع تضمین شود.

دشمن برای ایجاد فتنه باید ارزش‌ها را بی ارزش و هنجار‌ها را به ناهنجاری تبدیل کند لذا نظام سلطه به تحریف دفاع مقدس روی آورد و خواست دفاع مقدس را به یک بسته نظامی محدود جغرافیایی و در حد دعوای دو همسایه یا دو مذهب شیعه و سنی تبدیل کند، غافل از اینکه دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشوار داشت.

وقتی دفاع مقدس ادامه یافت و در ادامه بیداری اسلامی و ظهور مقاومت مردمی پیدار شد. جریان مقاومت که ریشه در دفاع مقدس دارد و توانست در منطقه غرب آسیا نظام استکبار و سلطه را با نقشه‌های شومش غافلگیر کند و مرز‌های جغرافیایی را در نوردیده و شرق و غرب جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد. اکنون می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که مدیریت جهادی نجات بخش جوامع در همه زمانهاست و باعث پیشرفت و آسایش و آرامش جامعه می‌شود و بز طرف کننده مشکلات مردم است.

جامعه موفق جامعه‌ای است که از مولفه‌های مدیریت جهادی، همچون شناخت کافی از میدان و شیوه‌های مقاومت، مشورت و همکاری و دخیل کردن نخبگان و کارشناسان در همه سطوح، تکلیف مداری در مدیریت بر مبنای ولایت پذیری و اعتماد به نفس و تقویت باور‌های الهی فرهنگ سازی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار