دیدار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با خانواده شهیدان «پارسائیان»

«جوکار» به‌همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، با حضور در منزل خانواده شهیدان «پارسائیان»، یاد و خاطره این شهیدان والامقام را گرامی داشتند.
کد خبر: ۴۸۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ - 26September 2021

دیدار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با خانواده شهیدان «پارسائیان»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محمدصالح جوکار» رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به‌همراه حجت‌الاسلام «عباس زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در منزل خانواده شهیدان «احمد، محمدعلی و عباس پارسائیان» یاد و خاطره این شهیدان والامقام را گرامی داشتند.

جوکار در این دیدار، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدا با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی، درس ایثار و شهادت را به ما آموختند.

وی افزود: خاطرات هشت سال دفاع مقدس باید برای نسل‌های بعد ثبت و ضبط شده و فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی به آن‌ها انتقال یابد.

مروری بر زندگی‌نامه شهیدان «احمد، محمدعلی و عباس پارسائیان»

«احمد پارسائیان» بیستم فروردین سال ۱۳۳۷ دیده به جهان گشود. وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱، با سمت آر.پی‌.جی‌زن و معاون دسته در «دوکوهه» بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش ۱۸ روز در منطقه بر جا ماند و سپس در گلزار شهدای حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) خیرآباد به خاک سپرده شد.

همچنین، «محمدعلی پارسائیان» سوم آبان سال ۱۳۲۵ به دنیا آمد. وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. بنا و معمار بود که سال ۱۳۴۷ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و یک دختر شد. با شروع جنگ تحمیلی، او نیز همچون دیگر رزمندگان اسلام از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با سمت تک‌تیرانداز در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سرش، به شهادت رسید و پیکر مطهر وی را پس از تشییع در گلزار شهدای حسینیه ابوالفضل (ع) خیرآباد به خاک سپردند.

شهید «عباس پارسائیان» نیز دهم فروردین سال ۱۳۲۸ دیده به جهان گشود. وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. آهنگر و جوشکار بود که سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر شد. با شروع جنگ تحمیلی، او نیز همچون دیگر رزمندگان اسلام از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هجدهم بهمن سال ۱۳۶۱، با سمت فرمانده دسته در «رقابیه» به شهادت رسید؛ اما پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند تا این‌که هجدهم آذر سال ۱۳۶۹، پس از تفحص در گلزار شهدای حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) خیرآباد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار