فرمانده ناجا:

لزوم بازخوانی وصیت‌نامه‌های شهدا/ باید زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس برای جوانان تشریح شود

سردار اشتری با تاکید بر لزوم بازخوانی وصیت‌نامه‌های شهدا گفت: دفاع مقدس تابلوی بزرگ و بی‌بدیلی است که بایستی با تمرکز، همه زوایای پیدا و پنهان آن را برای نسل‌های آینده تشریح و تبیین کرد.
کد خبر: ۴۸۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ - 26September 2021

لزوم بازخوانی وصیت‌نامه‌های شهدا/ باید زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس برای جوانان تشریح شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در آیین بزرگداشت روز «سرباز» که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس از بالاترین افتخارات ملت مسلمان و شجاع ایران اسلامی است؛ دشمن بعثی در آن ایام با تمام تجهیزات و حمایت بسیاری از کشورها به خاک ایران اسلامی حمله کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما، یک نهال نوپا بود، افزود: در آن برهه زمانی علیرغم اینکه ما تجهیزات و امکانات لازم را نداشتیم و حتی باید «سیم خاردار» را به کشور وارد می‌کردیم، توانستیم پیروز میدان باشیم و رمز این پیروزی «دین مداری»، «اخلاص»، «اطاعت پذیری محض از ولایت فقیه» و ... رزمندگان بود.

سردار اشتری با تاکید بر لزوم بازخوانی وصیت‌نامه‌های شهدا خاطرنشان کرد: با وجود همه کاستی های تجهیزاتی، به لطف خداوند متعال و هدایت های حضرت امام خمینی (ره)، بر همه فشارها و قدرت دشمنان فائق آمدیم و پیروز شدیم؛ دفاع مقدس تابلوی بزرگ و بی بدیلی است که بایستی با تمرکز، همه زوایای پیدا و پنهان آن را برای نسل های آینده تشریح و تبیین کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس به ملت ایران اسلامی روحیه «خودباوری»، «ایثار»، «جهاد» و «فداکاری» داد، مطرح کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در تمام سال های عمر انقلاب شکوهمند اسلامی سبب شد که در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، پزشکی، دفاعی و ... قله های رفیع را فتح کنیم و امروز این ادعا را داریم که از نظر دفاعی جزء قدرت های برتر در دنیا هستیم؛ امروز در عرصه دفاع و تجهیزات دفاعی حرف های بسیاری برای گفتن داریم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی یادآور شد: هر کجا که بر روحیه ایثار، جهاد، فداکاری، ولایت پذیری و لایت مداری تکیه و توسل کردیم، پیروز میدان شدیم و امروز نیز همچنان باید از منش شهدا تأسی بگیریم.

سردار اشتری ادامه داد: دوران دفاع مقدس باعث عزت جمهوری اسلامی ایران است و ما در آینده هم می توانیم با تأسی به روش و سیره مجاهدان آن دوران، شهدا، رزمندگان و ایثارگران، قله های پیشرفت و ترقی را فتح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام گذاری «روز سرباز» در تقویم روزشمار هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ثبت این روز در تقویم هفته دفاع مقدس، افتخار والایی برای همه ما و بیانگر اهمیت و ارزشمندی جایگاه سرباز است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز نخبگان زیادی را در بین سربازان وظیفه داریم، ادامه داد: امروز سربازان وظیفه صرفا در عرصه دفاع، امنیت آفرینی و انتظام بخشی، نقش آفرین نیستند بلکه شاهدیم کارکنان وظیفه در مراکز علمی، پژوهشی و نخبه پروری حضور فعالی دارند.

سردار اشتری ادامه داد: سربازان وظیفه جوانان عزیز، فرهیخته، نخبه، با استعداد و توانمند ایران اسلامی و آینده سازان کشور اسلامی هستند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت جایگاه سرباز در کشور، یادآور شد: معظم له همواره در فرمایشات خود بر این تاکید داشتند که ما بایستی قدردان جوانان باشیم، حفظ شأن و کرامت سربازان عزیز بسیار مهم است و بر خوشایند سازی محیط خدمتی آنان اهتمام ویژه ای داریم.

وی با بیان اینکه سربازان وظیفه افتخار کشور و نیروهای مسلح هستند، اضافه کرد: پیرو تدابیر فرمانده معظم انقلاب اسلامی امروز سازوکاری پیش بینی شده که سربازان عزیز در دوران خدمت حرفه و مهارتی بیاموزند، این دست اقدامات در راستای تربیت، تعالی و مهارت آموزی کادر وظیفه در نیروی انتظامی بسیار مورد توجه می باشد.

سردار اشتری ادامه داد: امیدواریم با بهره مندی از این ظرفیت بی بدیل و عظیم برای ارتقاء بنیه دفاعی، امنیتی و انتظامی کشور بیش از پیش گام برداریم.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از همکاران من در سراسر کشور از سربازان وظیفه هستند، تاکید کرد: بنده قدردان زحمات تک تک سربازان عزیز هستم و آنان را همچون فرزندان و برادرانم دوست دارم و در مقابل این جوانان برومند احساس وظیفه می کنم.

سردار اشتری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه به مسائل سربازان وظیفه اعم از محیط خدمتی، تغذیه، بهداشت و ... توجه ویژه ای دارم، خطاب به آنها عنوان کرد: بدانید که دوران سربازی؛ دوران خودسازی و آمادگی برای قبول مسئولیت های سنگین تر در آینده است بنابراین تلاش کنید که در این دوران در بهترین مسیرها گام بردارید.

در این مراسم از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان سرباز با اهداء لوح و هدیه تقدیر و سربازان ساعی نیروی انتظامی نیز معرفی شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها