برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از سربازان وظیفه نیروهای مسلح در زاهدان

مراسم تکریم و تجلیل از سربازان وظیفه نیروهای مسلح در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ - 26September 2021

برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از سربازان وظیفه نیروهای مسلح در زاهدانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، به مناست گرامیداشت پنجمین روز از هفته دفاع مقدس که با عنوان شعار دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف نامگذاری شده است مراسم تکریم و تجلیل از سربازان وظیفه نیروهای مسلح امروز در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سردار پاسدار «احمد شفائی» فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: آن چیزی که در آموزه های دین تاکید شده است و پیوسته در جلسات متعدد یادآوری شده و خود ما هم به آن واقف نیستیم اهمیت خدمت است، خدمت در یک نظام اسلامی، خدمت به یک ملت انقلابی بصیر و ارزشمند که آن مدل لباس مقدس سربازی است.

وی با اشاره به این مطلب که لباس پر افتخار سربازی که امروز همه می‌دانیم و با عنایت الهی یک حجم قابل توجه از بدنه نیروهای مسلح توسط قشر سرباز پر شده که این قشر با همت و تلاش در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کنند، افزود: حضور جوانان در عرصه های خدمت محدود به وضعیت حال نبوده است اگر آغازین روزهای مبارزات مردم بر علیه نظام ستمشاهی را مشاهده کنیم نقش جوانان نقش محوری بوده است.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پیروزی انقلاب اسلامی نقش جوانان نقش محوری بوده است، در تثبیت انقلاب اسلامی همچنین در مقابله با فتنه های گوناگونی که از اولین روزهای پیروزی انقلاب توسط معاندین و مخالفین نظام سلطه طراحی شده است جوانان حضور پرشور و ارزشمندی را داشته‌اند، در طول هشت سال دفاع مقدس نیز قریب به سه میلیون تن از جوانان ارزشمند نقش اساسی داشتند که از این تعداد ۵ هزار و ۲۵۰ تا شهید از قشر جوان تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: سربازان باید در ایام ارزشمند جوانی و در مقطع مقدس سربازی بر خود سازی تمرکز کنند تا خودشان را بشناسند و فلسفه خدمت شان را به درستی درک کنند.

وی افزود: در تقویت بنیه اعتقادی سربازان بیش از هر زمان دیگری در این دوران باید تلاش کنیم ما باید نسبت به این مهم اهتمام داشته باشیم که هیچ گردبادی هیچ حجمی نتواند در ذهن ما مسئله ایجاد کند عملیات روانی پیوسته با معاندین و مخالفین اسلام نباید در اعتقاد راسخ ما شبهه ایجاد کنن، این ایام می‌توان اعتقادات جوانان را محکم و تثبیت کند.

احمد شفائی نظم پذیری، در طول خدمت سربازی را از نکات مهم و برجسته خدمت برشمرد و بیان کرد: مهارت آموزی در دوران خدمت سربازی یکی دیگر از برنامه‌های مهمی است که برابر قاعده سازمانی وظیفه داریم برای ایجاد مهارت برای سربازان در این دوران اقدام کنیم.

سردار شفائی بیان کرد: سربازان در گام دوم انقلاب باید به نقشه راهبری عمل و به آن اهتمام داشته باشند واهداف این گام را عملیاتی کنند چرا که جوان ها سرمایه کشور هستند و مهمترین سرمایه هر کشور جوانان هستند که باید آینده کشور را رقم بزنند. سربازان باید نسبت به مباحث و مبانی و اعتقادی توجه ویژه داشته باشند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: باید برای جوانان تحول ایجاد کرد به بیانیه گام دوم که حضرت آقا به آن تاکید دارند باید عمل شود چرا که در بازه زمانی ۴۳ سال به همت جوانان تحولاتی در انقلاب اسلامی ایجاد شده است، اگر در دفاع مقدس توجه به علم نبود قطعاً کاری از پیش نمی بردیم یکی از علل توفیق مجاهدان ما در دفاع مقدس توجه به علم و پژوهش بوده است.

سردار شفائی تصریح کرد: امروز ما باید برای رسیدن به قله‌های علمی تکیه کنیم و نقش سربازان و جوانان باید محور باشد و تلاش کنند در حوزه معنویت و اخلاق یکی از خواسته‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در این دوره مقدس سربازی باید با نگاه علم و پژوهشی مستحکم باشیم.

/انتهای پیام
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار